В Самоков отваря първият завод за производство на бронирани автомобили в България

22.05.2018 | 16:20
по статията работи: econ.bg
Новата фирма е резултат от съвместното партньорство между Д-р инж. Антон Стефов и инж. Петър Георгиев
В Самоков отваря първият завод за производство на бронирани автомобили в България
Снимка: БГНЕС

Първият завод за бронирани автомобили в България отваря врати днес в град Самоков, предаде БГНЕС. Новата фирма е резултат от съвместното партньорство между Д-р инж. Антон Стефов и инж. Петър Георгиев, които са собственици съответно на International Armored Group и българската фирма "Самел 90". Стефов живее от 1990 година в Канада, където придобива опит като инженер в компания, която се занимава с бронировка.

През 1996 г. отваря собствена фирма, която се занимава с производството на бронирани автомобили за армията, инкасо автомобили, машини за полицията и специалните войски. Неговият бизнес партньор Петър Георгиев ръководи 54-годишната българската компания за производство на смутители и техника за нуждите на Българската армия и лед осветление. След срещи по международни панаири и шоута в продължение на 6 години Д-р инж. Антон Стефов и инж. Петър Георгиев взимат решението да правят съвместен бизнес в малкия български град Самоков и така създават общата си компания SAMARM.

В интервю за БГНЕС двамата казаха, че общата им цел е такива автомобили да се произвеждат у нас, а не да се купуват от чужбина. В подкрепа на идеята им идва и информацията, че Българската армия се нуждае от модернизация и за тази цел планира да купи нови изтребители за Военновъздушните сили и нова бронирана машина за Сухопътните сили. Условието, което военният министър Красимир Каракачанов е поставил е машините да са произведени в България и да се поддържат също у нас.

"Това е предизвикателството, което ни накара да тръгнем и да направим нещо такова. Парадоксалното в случая е, че беше изпратено запитване до 6,7 или 10 чужди фирми и до нито една българска, че ще се прави такова нещо в Българската армия. Ние решихме, че трябва да покажем без да имаме договор, решихме с наши сили и средства да го направим", заяви инж. Георгиев. Той уточни, че направената инвестиция до момента за изграждането на цеха и закупуването на материалите е около 2 млн. лева и всичко това е направено за 5 месеца. По-скъпото обаче е ноу-хауто, което има машинният инженер и бивш офицер от запаса Д-р инж. Антон Стефов, категоричен е бизнес партньорът му.

Бронираният автомобил, който ще се произвежда в Самоков се казва "Гардиън " Той вече е разработен от International Armored Group и се надяваме този автомобил да бъде внедрен за употреба от българските отбранителни войски. Той отговаря на съвременните изисквания както по балистична защита, така и по бомбена. Неговите експлоатационни и гаранционни разходи ще бъдат значително по-ниски, уточнява Д-р инж. Антон Стефов. Той каза, че цената на автомобил 8х8 в света се движи от 2,5 до 5 млн. евро, а експлоатационните разходи са от 3 до 5 пъти по-големи от началната стойност.

Д-р инж. Антон Стефов подчерта, че разработката на един брониран автомобил 8х8 е изключително скъпа и се движи в границите на десетки милиони евро, включваща конструктивни разходи, бомбени и балистични тестови изпитания по Натовски стандарти, както и изпитания по окачване и проверка на всички системи в автомобила. "Бойните машини се класифицират в различни групи. В зависимост от балистичната и бомбена защита те се делят на Stanag 2,3,4. Тези стандарти са Натовски. Нашият автомобил е Stanag 3, което има защита от 8 кг. взрив под колелата. При такъв взрив на машина, която тежи между 12 и 14 т. се получава голяма ударна вълна, която ускорява тялото на автомобила до 300 G в много кратък интервал, милисекунди. Създават се допълнителни системи за амортизиране и абсорбиране на тази енергия и тя трябва да бъде доведена от 300 G на 25 G, при което ще се намали рискът от физически наранявания.

Собственикът на International Armored Group казва, че последните военни конфликти в Близкия изток са свързани в по-голяма степен с бомбени атаки в сравнение с балистичните. Д-р инж. Антон Стефов добави, че готовият брониран автомобил ще бъде изпитан при тежки условия и му предстои да измине 1000 км. На специален полигон. "Вътре може да асемблираме и електроника, която досега не е слагана, както и нашите радио смутители, защото в последните години нашата армия изпраща военни в Афганистан, Босна, Ирак и без такива изделия те са като "пушечно месо".

Това не би трябвало да е така, след като ние продаваме хиляди бройки по света нашата армия да не е купила една бройка, нали разбирате, че това е някакъв парадокс", добави бизнес партньорът му инж. Петър Георгиев. Д-р инж. Антон Стефов обяснява, че произвежданите у нас автомобили ще бъдат предназначени както за вътрешния, така и за международния пазар. Той е категоричен, че трябва да се върне и задължителната военна служба у нас и да не разчитаме на някой друг да ни защити при конфликт.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 20.03   1413 г. – Хенри V става крал на Англия. 1792 г. – Законодателното събрание на Франция официално одобрява използването на гилотината за екзекутиране. 1808 г....