Едва 6% от ползващите парно в София са на реален месечен отчет
16.05.2018 | 15:00
econ.bg
Едва 6% от ползващите парно в София са на реален месечен отчет
Най-много жалби (73) са получени срещу "Топлофикация -София", която има около 440 000 клиенти. Това са 49.6 % от общия брой на постъпилите жалби срещу топлинни дружества

Високите сметки за парно и топла вода на столичани за март се дължат на това, че повечето потребители получават месечни фактури, базирани на прогнозно потребление за съответния имот. Едва 6% от битовите клиенти в София са заявили реален месечен отчет и получават фактури за реално потребената от тях топлинна енергия, показа анализ на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР).

Почти 150 са внесените жалби и сигнали в КЕВР от клиенти на топлинна енергия през изминалия отоплителен сезон, който като цяло е по-малко проблемен в сравнение с предходния.

Най-много жалби (73) са получени срещу "Топлофикация -София", която има около 440 000 клиенти. Това са 49.6 % от общия брой на постъпилите жалби срещу топлинни дружества. Във връзка с високите сметки за парно енергийният регулатор е направил проверка "по документи". Установено било, че за по-малко от десет дни през април в дружеството са постъпили 26 писмени жалби. При проверките обаче не са констатирани грешки в прилагането на Методиката за дялово разпределение на топлинната енергия в сгради - етажна собственост, която е приложение към Наредбата за топлоснабдяването, пише в. "Сега".

В края на април много столичани се оплакаха от двойни и дори тройни сметки за парно в сравнение със същия период на миналата година. "Трябва да се има предвид повишението на цената на топлинната енергия с 24%. Месец март е бил по-студен от миналата година. Пиковите месеци декември, януари и февруари, които са най-студените, се "обират" за сметка на по-топлите месеци. Тоест няма зависимост, че през януари трябва да е най-висока сметката, а през март - най-ниската", обясни Боян Паунов от "Топлофикация София" пред Нова тв.

Според омбудсманът Мая Манолова обаче сметките за парно са необяснимо завишени. "Фактурираните количества са с 30% по-високи за битовите потребители. Като добавим към това 24% по-висока цена, се получават близо 60% средно по-високи сметки през тази календарна година. Това е и причината за недоволството на гражданите", обясни Манолова.

Наскоро граждани настояха за промени в Наредбата за топлоснабдяване, след като тричленен състав на Върховния административен съд отмени формулата за дялово разпределение на сметките за парно. Според министърът на енергетиката Теменужка Петкова работна група, с участието на недоволните потребители, ще направи нова наредба до следващия отоплителен сезон.

В същото време в КЕВР са получени 27 жалби срещу "Топлофикация Перник", свързани основно с голяма авария през февруари. По 10 жалби има срещу "Топлофикация Русе" и срещу "ЕВН България Топлофикация" и др. Оплаквания няма единствено срещу топлото във Враца, Разград, "Брикел" и срещу АЕЦ "Козлодуй".

link kisalt, link kisalt ve para kazan, short and earn money, Link kisaltma sitesi, short link, script indir, warez forum, shell indir, logsuz shell
Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти