Новата агенция за пътна безопасност ще повишава събираемостта на глобите
22.02.2019 | 11:15
econ.bg
Новата агенция за пътна безопасност ще повишава събираемостта на глобите
Създаването на новата държавна агенция към Министерския съвет беше обявено през октомври. Основната й задача е повишаване на безопасността на пътищата и намаляване на броя на жертвите при катастрофи

Основен проблем в момента е събираемостта на глобите от нарушения на пътя и те трябва да започнат да се събират ефективно. Новата агенция за пътна безопасност ще прави системен анализ и ще работи в тясно сътрудничество с всички други структури. Това заяви председателят на новата агенция за пътна безопасност Малина Крумова в ефира на Би Ти Ви.

"Новата агенция не е мегаструктура, а оперативно звено, в нея ще работят 39 души, няма да има разкриване на нови бройки", каза тя и добави, че бюджетът й е 2.9 млн. лв. за година. По думите й фокус в работата й ще е да бъде "свързващо звено" и ще дава препоръки за конкретни мерки. Малинова заяви, че когато има инцидент на пътя, ще се прави анализ коя е най-адекватната мярка, която трябва да се предприеме, и тя ще бъде адресирана към конкретната институция.

Създаването на новата държавна агенция към Министерския съвет беше обявено през октомври. Основната й задача е повишаване на безопасността на пътищата и намаляване на броя на жертвите при катастрофи. Една от причините беше катастрофата в Своге през август, в която имаше 20 жертви.

Преди да застане начело на агенцията, Малина Крумова е била ръководител на Оперативна програма "Околна среда" към Министерството на околната среда и водите, заместник-министър на околната среда и водите в правителството на Марин Райков, служебен заместник министър-председател, отговарящ за европейските фондове, и доскоро - заместник-министър на регионалното развитие и благоустройството. Като заместник-министър в МРРБ Крумова отговаряше за програмата за саниране и наблюдаваше водния сектор.

През миналата година при катастрофи в България загинаха 607 души. Спрямо 2017 г. техният брой е намалял със 75 души, или с 11%. "Евростат" съобщи, че през 2016 година в Европейския съюз е имало 21 региона, в които смъртността при пътни инциденти надхвърля 100 души на 1 млн. В петте най-опасни за шофиране области попадат и два български, като Северозападна България е лидер по този показател със 153 жертви на 1 млн. Средната смъртност при катастрофи в ЕС е 50 души на 1 млн.

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти