Подготвят се регулации и за недобросъвестни потребители в споделената икономика
05.02.2018 | 12:00
econ.bg
Подготвят се регулации и за недобросъвестни потребители в споделената икономика
Към момента споделената икономика не е нормативно регулирана нито в България, нито в ЕС, а опитите за регулации са по-скоро чрез спиране на определени услуги, въпреки че хората имат нужда от тях

Социалните мрежи имат собствена саморегулация, благодарение на която хора, извършили нещо нередно, включително престъпление, са притиснати от обстоятелствата да бъдат публични и да признаят за него. Така председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов коментира разгласения чрез "Фейсбук" случай, при който младежи са наели апартамент посредством платформа за споделено настаняване и са изнесли телевизор от дома на собственика, съобщи пресцентърът на комисията.

"Надявам се все пак тази саморегулация да не стига до крайности. Органите на реда би трябвало да могат да установят това, което се е случило извън виртуалното пространство в обективната действителност", добави Маргаритов. Той посочи, че случаят е специфичен и подобни сигнали в Комисията са по-скоро инцидентни.

Към момента споделената икономика не е нормативно регулирана нито в България, нито в ЕС, а опитите за регулации са по-скоро чрез спиране на определени услуги, въпреки че хората имат нужда от тях, коментира Маргаритов. По думите му комисията е обсъждала регулации главно за защита на потребителя на споделени услуги, ако не е получил обещаното.

"Недобросъвестното потребителско поведение също би трябвало да бъде обект на подобен тип регулация", продължи той.

Маргаритов изтъкна, че очаква в следващите месеци да има и подобни проекти на фона на бързо развиващата се нормативната уредба в областта на цифровия пазар, включително интернет търговията, част от която е и споделената икономика. "Коментирали сме този въпрос, той е поставен и с участието на българския еврокомисар в Европейската комисия. В Европейския парламент неотдавна се приеха нови регламенти, свързани със защитата на личните данни, културата на цифровия пазар при предлагането на стоки и услуги", допълни той.

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти