Митко Димитров, RevTag: Брандовете в България все по-често се обръщат към инфлуенсър агенциите
08.06.2018 | 14:00
econ.bg
Митко Димитров, RevTag: Брандовете в България все по-често се обръщат към инфлуенсър агенциите

Митко Димитров е основател на първата Инфлуенс маркетинг агенция в България- RevTag. RevTag стартира с идеята, че маркетингът се променя. RevTag е агенция за маркетинг услуги за брандовете, които искат да общуват ефективно чрез най-влиятелните блогъри, влогъри и инфлуенсъри в социалните медии. Като ресурс, RevTag вече има над 1000 инфлуенсъри, с общ брой над 97 млн. последователи – това са блогъри, хора с минимум 2000 последователи във Facebook и Instagram. Ето какво ни разказа основателят на RevTag, Митко Димитров за този вид маркетинг, идеята за създаването на такава агенция, инфлуенсърите и успешните хора в социалните мрежи...

Как се роди идеята за създаването на RevTag?

Съвременното мащабно използване на социалните мрежи разшири и комуникацията между потребителите. В днешни дни, интернет се използва не само като средство за общуване, а и като средство за пазаруване, за четене и всякакъв друг вид обмен на информация. Независимо от обема на тази информация, всеки конкретен потребител има специфични потребности и предпочитания и харесва определени неща. При това положение, идеята да бъде обединен конкретен човек с конкретен продукт и това да достигне целево до групи от хора със сходни интереси, дойде съвсем закономерно, следвайки от години тенденциите в маркетинга.


RevTag е първата Инфлуенс маркетинг компания в България. Как се развива този вид маркетинг в нашата страна?

През последните две години от своето съществуване, RevTag бележи ръст. Той се изразява и в интереса, който проявяват големите брандове към продукта, който предлагаме и от нарастващото количество запитванията, които получаваме всеки ден. Тенденцията все по често да се говори за инфлуенс маркетинг, като рекламна стратегия, се отразява на компанията в положителен аспект. От друга страна фирмите все по често намират смисъл и разбират важността на инфлуенс маркетинга в техния маркетингов микс.


Брандовете в България имат ли интерес към съвместната работа с инфлуенсърите?

Да, нараства интересът на конкретни брандове, които проявяват желание за съвместна работа с конкретен или конкретни инфлуенсъри. Но доколкото това е новост на пазара, идва и проблемът дали самите инфлуенсъри са готови за големите брандове. Същевременно, самите брандове трябва да могат да управляват процеса по кампанията с инфлуенсърите, а остава открит въпросът, дали след това ще могат да измерят резултатите от кампанията. Също така като краен резултат трябва да се направи и анализ, как ще се ползва след това съдържанието на постовете. Именно за това RevTag е важен за пазара. Той осъществява ръководството на целия процес.


Този вид маркетинг достатъчно популярен ли е вече в България или все още не се доближаваме до нивото на другите държави?

Като маркетинг започва да набира популярност. В сравнение с други държави, в България е по- слабо развит, но тенденцията е към динамично и успешно развитие. Може да се заключи за темповете, с които този вид маркетинг се популяризира, от нарастващите коментари по форумите, а така също и по броя лекции за инфлуенс маркетинг, които се организират все по- често. Тази тенденция е нееднозначен белег за интереса, който започва да предизвиква този вид маркетинг. За сравнение мога да кажа, че преди две години, когато стартирахме, по- малките компании даже не знаеха, че има такъв тип маркетинг и тогава се налагаше тепърва да обясняваме, защо е важен, как работи и как следва да се използва правилно. Защото един от най- ключовите моменти тук е именно как да се напасне правилно един инфлуенсър спрямо даден продукт. Какво и как да бъде представено и не на последно място, именно кой е най-съответстващият инфлуенсър. А като последваща стъпка при намирането на отговори на поставените въпроси, ще трябва да се запознаем и с аудиторията от последователи на конкретния инфлуенсър и техните интереси. Това е един доста задълбочен и същевременно творчески процес, при който RevTag, със своето изградено ноу-хау, знае как да постави един продукт в ежедневието на инфлуенсъра, ползвайки се и от специално изградена собствена автоматизирана платформа, която измерва резултатите на поста.


Как откривате и осъществявате връзката с инфлуенсърите?

Връзката с инфлуенсърите и откриването им е част от специално разработена стратегия на компанията. Към момента разполагаме с екип от 3-ма човека, чиято единствена цел е постоянно търсене на нови инфлуенсъри. Разполагаме с над 1500 инфлуенсъра, от които около 500 активно биват ползвани. С времето и самите инфлуенсъри започнаха да ни търсят, което в още по- голяма степен потвърждава позитивните темпове на развитие на дейността. Напоследък наблюдаваме и тенденция, при която инфлуенсърите се доверяват на дружеството ни и с цел да бъдат доразвити.


Какво бихте посъветвали хората, които искат да станат влиятелни в социалните мрежи или успешни инфлуенсъри?

Моят съвет е да останат верни на себе си и на своята неповторимост и индивидуалност. Само така те могат да покажат на света колко са иновативни, интерсни и активни. Важно е постоянно да показват своето добро отношение към аудиторията, която ги следва. Именно тя е тяхното мерило за успех. Следва да се отчете, че голяма част от инфлуенсърите в България създават много интересно съдържание и това може да се види от техните постове. Един инфлуенсър трябва да спечели своите последователи. Важно е да се изгради доверие помежду им. Когато е налице доверие в инфлуенсъра от неговите последователи- това е нещото, което го прави влиятелен и важен в социалните мрежи./ Jenite.bg

Още интересна информация можете да намерите в сайта на RevTag


241536

 

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти