Как да използваме социалните мрежи, за да подсилим MBA кандидатурата си
09.03.2018 | 18:00
econ.bg
Как да използваме социалните мрежи, за да подсилим MBA кандидатурата си
Обърнете специално внимание на онлайн присъствието си, ако искате да направите добро впечатление и да се отличите сред останалите

Не е тайна, че вече немалко университети използват социалните мрежи, за да научат повече за MBA кандидатите. Затова си заслужава да обърнете специално внимание на онлайн присъствието си, ако искате да направите добро впечатление и да се отличите сред останалите, пише karieri.bg.

Ето няколко съвета за изряден дигитален имидж. 

Потърси се сам

Първото и най-просто нещо, с което можете да започнете, е да проверите резултатите, които излизат срещу вашето име в Интернет. Можете да отидете и по-далеч като потърсите и имейл адреса си, както и името си в комбинация с наименованията на компании, където сте работили или с които сте свързани по друг начин. Специалистите съветват също да проверите не само в Google, но и в останалите по-известни търсачки. 

Резултатите от търсенето в повечето случаи ще ви дадат добра отправна точка за бъдещата ви стратегия. 

Настройки за поверителност

Ако сте от хората, които предпочитат да изливат съкровените си мисли и чувства спонтанно в социалните мрежи, най-добре е да прецизирате настройките си за поверителност по начин, който да позволява само на определени потребители да виждат личните ви публикации. 

Контролът върху съдържанието, което другите публикуват за вас също трябва да е във ваши ръце. Съществуват настройки, според които е необходимо личното ви разрешение преди да бъдете "тагнати" в чужди снимки и публикации. Запознайте се с тях и ги използвайте по предназначение. 

Повишено внимание

Вероятно е излишно да казваме, че съществуват форми на онлайн присъствие, които е абсолютно неприемливо да бъдат виждани от специалистите по подбор на желаната MBA програма, а и от други професионалисти и компании. Такива са всякакви видове нецензурно съдържание, публикации съдържащи език на омразата, провокативни снимки, постове уличаващи в злоупотреба с алкохол и други субстанции, и т.н.

Според специалистите, най-лесният начин да бъде избегната опасността правилните хора да научат неправилната информация за вас е, освен да контролирате настройките си, да прилагате също така и "тестът на бабата". С други думи – всичко, което не бихте искали да види баба ви, е неподходящо и за очите на MBA специалистите. 

Също така, не се колебайте да изтриете вече съществуващо съдържание, ако не издържа на въпросния тест. 

Личен брандинг

Силно препоръчително е да придадете цвят и индивидуалност на онлайн присъствието си. Невзрачните и недобре поддържани профили в социалните мрежи по-скоро отблъскват. За да привлечете внимание и да изпъкнете сред останалите кандидати, постарайте се активно да публикувате съдържание, което съответства на търсения от вас имидж. Не пропускайте и да наблегнете на интересите, които сте посочили в MBA кандидатурата си, както и да покажете, че притежавате качествата на идеалния MBA кандидат. 

В никакъв случай не подценявайте присъствието си в професионалната мрежа LinkedIn. Винаги се стремете информацията в профила ви там да е актуална, а профилната ви снимка да е скорошна. Членството в групи по професионални интереси и следването на лидерите в индустрията също се приема добре, тъй като демонстрира, че се стремите да сте в крак с новостите.

Да следвам или да не следвам?

Дали да следвате страниците на желаните от вас университети и бизнес програми е въпрос, по който специалистите се двоумят. Някои смятат, че е напълно в реда на нещата да заявите публично целите си. Други пък приветстват идеята за малко повече дискретност.

При всички положения, експертите се обединяват около нещо като златно правило на комуникацията с университетите в социалните мрежи. Според тях, макар и да не е забранено да следвате или да се свързвате със специалистите по прием от желаната програма, избягвайте да влизате в директен контакт с тях по време на процеса на кандидатстване, защото това може да бъде изтълкувано погрешно.

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти