Как да проведем наистина ефективна оперативка в офиса
01.02.2018 | 18:20
econ.bg
Как да проведем наистина ефективна оперативка в офиса
Ако ръководителите искат от тях наистина да произлизат ефективни идеи и решения, то трябва да ги разчупят малко

Оперативките са нещо необходимо, но нека си признаем - могат да бъдат доста протяжни и досадни. Ако ръководителите искат от тях наистина да произлизат ефективни идеи и решения, то трябва да ги разчупят малко. Как да стане това съветват от Inc.com.

1. Всяка оперативка трябва да продължи максимум 30 минути. След това хората просто не са толкова съсредоточени.

2. Ако трябва да се разпространят някакви материали, нека това се направи предварително, за да не се губи време в четенето и разглеждането им по време на срещата.

3. Ефективните оперативки се провеждат с малък брой хора. Ако екипът е голям, може да се раздели на части и да се проведат няколко срещи.

4. Препоръчително е само един човек да води срещата, да определя темпото и да овладява дискусията, ако стане прекалено разгорещена.

5. Общите приказки и историите от личния живот нямат място на оперативката. Всички трябва да се придържат към конкретната тема. Ръководителят трябва да следи да няма разсейване.

6. В началото ръководителят трябва ясно и точно да обясни каква е целта на срещата и да подчертае, че ако някой иска да говори по други теми, сега не е моментът за това.

7. Всеки, който желае да се изкаже, трябва да получи тази възможност, но колегите трябва да са предупредени да са по-кратки.

8. Добре е ръководителят да говори по-бързо - така създава усещане за спешност и е по-малко вероятно да го прекъснат със странични въпроси.

9. Обратната връзка е важна. В края шефът може да попита служителите си дали всичко е ясно, дали срещата им е била от полза и дали биха препоръчали някаква промяна за следващата.

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти