Акциите на BMW тръгнаха надолу на фона на дизеловия автоскандал
25.09.2015 | 13:40
Акциите на BMW тръгнаха надолу на фона на дизеловия автоскандал
Volkswagen с нов шеф, изплати на напусналия Винтеркорн 28 млн. евро

Германският автомобилен гигант BMW също може да се окаже замесен в автоскандала, тръгнал от вредните емисии, произведени от дизеловите двигатели на няколко модела на Volkswagen (VW), съобщава CNBC. Компанията бе уличена, че е използвала специфичен софтуер, използван в дизеловите двигатели за покриване на стандартите за опазване на околната среда. Според специалистите софтуерът отчита по-ниски стойности на вредни емисии само при тестови условия, но не и в реална среда. Компанията я грози глоба в размер на 18 млрд. евро.

Твърдения на списание "АутоБилд", че и двигател на BMW има същите проблеми, доведе до рязко поевтиняване на акциите на компанията с 6.1%. От своя страна баварският автопроизводител казва, че не участва в манипулации на данни и не са му известни тестовете, за които пише списанието.

В статия за немското списание, германският журналист Алекс Шпрингер твърди, че дизеловите двигатели на моделът X3 произвеждат 11 пъти повече вредни емисии над допустимата норма. В последвал тест обаче станало ясно, че няма индикации за нередности по двигателите на баварския автомобилен гигант.

"Няма разлика в отчитането на емисиите в зависимост от това дали се правят на пътя или при тестове", се казва в становище на BMW.

Според данни на някои от топ анализаторите в Европа, пазарът на автомобили на Стария континент е изгубил близо 40 млрд. евро капитализация през тази седмица.

Междувременно стана ясно, че изпълнителният директор на Porsche Матиас Мюлер ще оглави в петък автомобилния производител Volkswagen. Това идва след като председателят на Управителния съвет на VW Мартин Винтеркорн подаде оставка в разгара на разрастващия се скандал с дизеловите емисии. Винтеркорн си тръгва с обезщетение от 28 млн. евро.

62-годишният мениджър веднъж се определи като твърде възрастен, за да води концерна от Волфсбург. Наскоро обаче в интервю пред Die Welt той показа друга готовност - „не съм толкова стар затова", каза Мюлер.

Европейската комисия дори призова страните-членки на ЕС да проведат разследване на национално равнище във връзка със скандала с автомобилния производител Volkswagen.

Председателите на борда на директорите на дъщерните компании Audi и Porsche Улрих Хакенберг и Волфганг Хац пък ще бъдат освободени от постовете си. Това съобщава германският в. "Билд", позовавайки се на свои източници от компанията.

Според изданието решението за освобождаването на двамата ръководители ще бъде взето утре по време на заседание на Борда на директорите на VW.

И Хакенберг, и Хац са от дълги години в концерна - първият като мениджър по развитието, а вторият като разработчик на мотори. Но създаването на софтуера, за който се смята, че е манипулирал данните за въглеродните емисии, съвпада с времето на тяхното ръководство.

В разгара на скандала се появи информация, че и други автомобилни производители са злоупотребили, като са изнасяли грешна информация за дизеловите двигатели на продуктите си. Испанският производител на автомобили Seat, филиал на германската компания Volkswagen, също е оборудвал от 2009 година насам 500 000 автомобила със софтуер за манипулиране на екотестовете за отработените газове.

 

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти