Хотелиерската верига Marriott призна за кражба на лични данни на 500 млн. клиента
30.11.2018 | 15:15
econ.bg
Хотелиерската верига Marriott призна за кражба на лични данни на 500 млн. клиента
За около 327 милиона от гостите на Starwood, хакнатата информация е включвала комбинация от име, пощенски адрес, телефонен номер, имейл адрес, номер на паспорта, информация за профила в Starwood Preferred Guest, както и дата на раждане и пол

Акциите на Marriott International Inc. се понижават с цели 5,6% на извънборсовата търговия, след като водещият американски хотелиерски оператор разкри, че е имало "инцидент", свързан със сигурността на базата данни за резервации на гости на нейната хотелска верига Starwood Hotel, съдържащата около 500 милиона клиента, съобщава Ройтерс.

Разследване на компанията е показало, че неупълномощено лице е копирало и криптирало нейна информация и че от 2014 година насам същото лице е имал неоторизиран достъп до вътрешната мрежа на Starwood Hotel.

За около 327 милиона от гостите и клиентите на Starwood, хакнатата информация е включвала комбинация от име, пощенски адрес, телефонен номер, имейл адрес, номер на паспорта, информация за профила в Starwood Preferred Guest, както и дата на раждане и пол, допълниха от Marriott.

За някои от клиентите, открадната информация е включвала и номера на платежни карти, както и срока на тяхното изтичане, въпреки че самите данни за картите са били криптирани. Има две компоненти, необходими за декриптиране на номерата на платежните карти, но поне към момента от Marriott посочват, че не изключват възможността и двете декриптиращи компоненти също да са били откраднати.

Компанията заяви, че е научила за хакерския пробив, когато е получила сигнали за опасност на 8 септември и незабавно е докладвала за това на правоохранителните органи.

Marriott International Inc. закупи бранда Starwood Hotel през 2016 година, припомня БНР.

След новината за мащабната хакерска кражба на лични данни, акциите на Marriott International се сринаха с 5,6% по време на извънборсовата американска търговия. През последните три месеца до края на вчерашната търговия включително, акциите на Marriott загубиха около 3,5% от тяхната цена, като в същото време широкият фондов индекс S&P500 се понижи с 5,6%.

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти