КЗП иска размерът на санкциите да се определя от оборота на търговците
19.03.2019 | 10:40
econ.bg
КЗП иска размерът на санкциите да се определя от оборота на търговците
Най-често потребителите се оплакват от нелоялни практики на телекомите, търговците на стоки от първа необходимост и битова електроника. Това посочи председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов

Най-често потребителите се оплакват от нелоялни практики на телекомите, търговците на стоки от първа необходимост и битова електроника. Това посочи председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в интервю за Bulgaria ON AIR.

Той обаче уточни, че това не означава автоматично най-много проблеми в тези сектори.

По негови думи в сферата на телекомуникациите оплакванията са свързани най-вече с обстоятелството, че параметрите на услугата не са били достатъчно добре обяснени на потребителите при сключването на договорите, поради което впоследствие се е стигнало до допълнителни разходи. Оплаквания имало и за качеството на предоставяната услуга, както и за необосновано високи сметки.

На въпрос дали търговците си взимат бележка при констатирането на нарушения от страна на контролните органи, Маргаритов отговори, че си плащат глобите. Според него обаче това можело да означава, че санкциите не са достатъчно високи, ако след това те отново извършат нарушение.

Тук би трябвало да отчитаме и колко голям е даден търговец, какви обороти реализира в хода на своята дейност и особено от потребителски сделки, за да можем да тръгнем по линията на другата справедлива оценка на това какъв да бъде размерът на глобата, а именно - дали това да не бъде процент от оборота, посочи Маргаритов.

Председателят на КЗП потвърди за случаи, в които контролният орган е налагал най-високата глоба от 30 000 лв. Той обаче разказа и че се е случвало, когато КЗП наложи максималната санкция, съдът да потвърди при обжалване правотата на решението на Комисията, но да намали размера на санкцията.

Маргаритов посочи, че пазарът не е стерилен и изчистен от нарушения и непрекъснато се търсят "нов хватки". Това важало най-вече за все по-актуалните начини за пазаруване - онлайн търговията, маркетплейсовете и социалните мрежи.

Определено има нови хитринки и по тях работим, завърши той.

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти