Пазарът на бизнес имоти в България е достигнал 380 млн. евро за полугодието
02.08.2018 | 15:55
econ.bg
Пазарът на бизнес имоти в България е достигнал 380 млн. евро за полугодието
Южноафриканските инвеститори продължават да бъдат водещи и да се чувстват добре в страната

Обемът на инвестиционния пазар на бизнес имоти през първото полугодие на 2018 г. в България възлиза на 380 млн. евро. Той е белязан от 4 големи сделки, а всички инвеститори са международни компании, които имат дългосрочни намерения. Това каза Таня Косева-Бошова, председател на УС на Асоциацията на собствениците на бизнес сгради в България и управляващ партньор в Park Lane Developments, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Гостът коментира закупуването на МОЛ София от полската компания Globe Trade Centre S.A. за 90 млн. евро при обявена доходност от малко над 8%. Според нея това е добър знак за икономическото развитие на България. Тя отбеляза и изместването на инвестициите на компанията в страната от Стара Загора и Бургас към София.

„GTC дълго търсеше добър проект в София. Столицата остава основният център на инвеститорска активност. За съжаление, останалите градове в България не са така развити и не предоставят толкова добри инвестиционни пазари“, посочи експертът.

За закупуването на офис сградата в комплекса „Милениум Център“ от KBC Group, собственик на ДЗИ и ОББ, за 55 млн. евро при обявена доходност между 7,5 и 8% Косева-Бошова изрази мнение, че това е добра новина, защото компания от финансовия сектор и Европейския съюз (ЕС) купува знакова сграда за България.

„Това е добър сигнал за останалите чуждестранни инвеститори. Колкото повече сделки има и обявяваме на пазара, толкова по-голям е шансът да се привлече по-сериозен инвеститорски интерес. Още повече, че подобна инвестиция показва дългосрочно отношение към пазара“, заяви тя.

Закупуването на офис комплекса "Мегапарк" и „Полиграфия офис център“ от Lion's Head Investments според експерта сочи, че южноафриканските инвеститори продължават да бъдат водещи и да се чувстват добре в страната. Според нея няма пренасочване на инвеститорския интерес.

„Няма изместване на интереса в една или друга посока. Търговските центрове са първите активи, които привличат купувачи, защото доходността може да бъде подобрена чрез добро управление“, допълни тя.

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти