Български превозвачи излизат на протест в Брюксел
04.06.2018 | 16:40
econ.bg
Български превозвачи излизат на протест в Брюксел
Ако бъдат приети, новите правила ще направят българските транспортни компании неконкурентноспособни и ще ги изхвърлят от европейския пазар, категорични са превозвачите

Български превозвачи ще протестират в Брюксел днес срещу социалната част от пакет “Мобилност 1”, която ще се гласува в Европейския парламент, заяви за "Дарик" Васил Пиронков, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи, който има и компания за тежкотоварни превози.

Сред проблемните, според родния бранш, предложения са задължението водачите да се прибират в домовете си на всеки три седмици и забраната да нощуват в камионите си. Спорен е и периодът, след който започват да се изплащат командировъчни средства с размер на командировъчните в държавата, през която преминават.

Ако бъдат приети, новите правила ще направят българските транспортни компании неконкурентноспособни и ще ги изхвърлят от европейския пазар, категорични са превозвачите. Водачи на камиони, които се намират в близост до белгийската столица, дори във Франция и Холандия, ще се включат в протеста, посочи Васил Пиронков. Той добави, че разрешение за протеста има, и то с участие на тежкотоварни машини, а очакванията му са мащабът на недоволството да бъде като на това в София на 17 май.

На този етап няма официално становище къде ще се проведе протеста, коментира Пиронков.

Той каза, че личната му прогноза е неблагоприятните за българския транспортен бизнес предложения да бъдат приети. Все пак от бранша се надяват, че българските предложения, зад които са се обединили както работодатели, така и синдикати, имат шанс.

Според тях водачите на камиони не трябва да спазват срок от три седмици, за да се прибират в родните си държави и не трябва да са длъжни да нощуват в хотел, обясни Александър Стамболийски, президент на националния транспортен синдикат Съюз на българските транспортни работници.

„Другото, което обсъдихме, бяха паркингите, на които да може шофьора и камиона да престояват и да бъдат охранявани. Такива паркинги липсват на много места и много държави. Това изискване за задължителна употреба на такива паркинги ще бъде в сила, след като бъде изпълнена инфраструктурата и имат достатъчно капацитет“, каза той.

Другото спорно предложение в пакет „Мобиност 1“ е за начина на изплащане на командировъчни средства на шофьорите на камиони.

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти