Внимавайте на кой туроператор се доверявате, съветват от бранша
17.01.2018 | 14:20
econ.bg
Внимавайте на кой туроператор се доверявате, съветват от бранша
Българинът е склонен да пътува по празниците, като кратките дестинации варират между 100 и 300 лева на човек, а по-дългите са над 4000 лева

Много хора предпочитат още отсега да си резервират пътувания или почивки през лятото, тъй като се предлагат много изгодни оферти с намаления, достигащи до 30 процента. Да се внимава при избора на туроператор, съветват от бранша, след като Министерството на туризма заличи 118 туристически фирми заради нарушения.

От ведомството уточниха, че крайната мярка се прилага, защото компаниите нямат задължителни застраховки и регистрации. Заличените туроператори са със седалища в София, Пловдив и Бургас. В страната има общо около 3300 туроператорски фирми, което означава, че 4.5% ще изгубят правото си да предлагат услуги на туристи.

Българинът пътува много, масово в съседните страни. Хит тази зима обаче са и екзотичните посоки. „Препоръчвам фирми, които предлагат пътуване към една дестинация, и са се специализирали по нея, съветва Георги Йовков от една от големите туристически агенции в София, в интервю за БНР.

Според него клиентите трябва да се проверят дали туроператорът, който са избрали, има договор със застрахователна компания. „Това е гаранцията за клиента", категоричен е Йовков.

Трябва да се знае, че за ниска цена не може да се очаква луксозна услуга, а тези които плащат високи цени, трябва да си изискват и съответното обслужване. Добре е когато човек пътува, още преди да тръгне, да е наясно в каква ценова категория е неговата екскурзия или почивка. Освен това индивидуалната екскурзия винаги излиза по-скъпа от груповата.

Българинът е склонен да пътува по празниците, като кратките дестинации варират между 100 и 300 лева на човек, а по-дългите са над 4000 лева.

Тенденцията, според Йовков, е към покачване на цените на туристическите услуги и обръщането към професионални организатори на пътуване. Българинът все по-често пътува и все повече има доверие към такива фирми. Много е важно при избора на туроператор, да се пита колко пъти тази фирма е организирала пътувания по избраната от клиента дестинация. По този начин ще се разбере дали туроператорът има рутина или е нов за тази дестинация.

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти