До 7 пъти по-високи такси с тол системата за камиони
27.02.2018 | 11:25
econ.bg
До 7 пъти по-високи такси с тол системата за камиони
Устройства ще следят локацията, изминатите километри и таксата за тежкотоварните превозни средства

С въвеждането на тол системата е възможно пътните такси за тежкотоварните автомобили да скочат 6-7 пъти. След няколко месеца се очаква камионите да плащат не винетки, а за изминато разстояние, за да се движат по републиканската пътна мрежа, информира Нова телевизия. Сега винетка за ден за камионите струва 23 лева.

През миналата година от винетки в бюджета са влезли малко над 352 млн. лв. Две трети от тези приходи идват от водачите на леки автомобили.

Сега обаче схемата се променя и повече ще плаща този, който ползва повече пътищата в страната. За леките автомобили остават винетките, а за тежкотоварните са тол таксите. Винетките стават електронни, но цените им се запазват. 

Покупката на електронната винетка ще прилича на покупка на самолетен билет. В специални автомати шофьорите ще въвеждат регистрационния номер на колата и желания период. След това ще плащат кеш или с банкова карта. Автомати за винетки ще има по бензиностанциите в страната, ще има и над 500 терминала на самообслужване, коментира Борис Марков, представител на фирмата, която ще изгражда системата.

Дали са купени винетките ще установяват специални камери, монтирани на рампи. Информация ще се подава в реално време към контролен център. Така, ако данните на колата не са в системата, шофьорът ще бъде глобен, но само ако го спре патрулка. В контрола освен пътна полиция ще се включат и 50 коли с мобилни екипи на АПИ.

Шофьорите на камиони ще плащат за изминати километри, а не за време, както досега. Таксуването ще става чрез специални устройства, монтирани в кабината. 

Друга възможност е да се ползват маршрутни талони. Ще се ползват основно сателитни устройства, всеки ще има право да ги закупи или да ги ползва под наем, обяснява  Борис Марков.

В следващите месеци започва изграждането на 100 тол портала, 100 пункта за засичане на тежести и габарити, също и на център за управление.

За разлика от много други страни, където плащането става на гишета, монтирани на магистралите, в България бариери и гишета няма да има. У нас шофьорите ще бъдат сканирани от устройства на метални рампи. Върху карта ще се визуализира къде се намира камионът. Ще се изчислява изминатото разстояние и ще се начислява сметка, която превозвачът ще заплаща.

Световната банка препоръчва например такса от 20 ст за км за камионите. Тарифите трябва да бъдат одобрени и от Брюксел. 

Според превозвачите обаче новата система ще доведе до загуби за бизнеса.

link kisalt, link kisalt ve para kazan, short and earn money, Link kisaltma sitesi, short link, script indir, warez forum, shell indir, logsuz shell
Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти