Жегата обърка бизнеса на "Томас Кук" в Европа
31.07.2018 | 17:00
econ.bg
Жегата обърка бизнеса на "Томас Кук" в Европа
Притесненията на инвеститорите, че заради топлото време клиенти на "Томас Кук" ще предпочетат да не пътуват, доведоха до поевтиняване на акциите ѝ с 21% през последните три месеца

Британската туристическа компания "Томас Кук" (Thomas Cook Group) обяви, че продължаващата седмици наред гореща вълна в Западна Европа се отразява на бизнеса ѝ, защото хората, които си правят резервации в последния момент, вероятно са решили да изчакат да стане по-хладно. Това е и една от причините ръководството да предупреди инвеститорите, че прогнозите за годишна печалба вероятно ще са в рамките на песимистичните очаквания.

Всичките печалби компанията започва да реализира през лятото, когато клиентите от Северна Европа - най-вече тези във Великобритания, Германия и скандинавските страни - поемат на почивка към Южна Европа. Най-популярните дестинации са Испания, Турция и Гърция. Но сега изпълнителният директор Петер Фанкхаузер казва, че "заради времето разполагаме с повече капацитет на пазара за продажби в последния момент".

В резултат на това печалбата за цялата година най-вероятно ще е около 323 млн. паунда. Финансовата година на компанията приключва в края на септември и през 2017 г. печалбата бе 330 млн. паунда.

Притесненията на инвеститорите, че заради топлото време клиенти на "Томас Кук" ще предпочетат да не пътуват, доведоха до поевтиняване на акциите ѝ с 21% през последните три месеца. След изявлението на Фанкхаузер те поскъпнаха с почти 4%. Резултатите на "Томас Кук" и основния му конкурент TUI Group за третото тримесечие ще бъдат обявени на 9 август.

 

 

 

MD5 CRACKER , SHA1 CRACKER , SHA256 CRACKER ,
Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти