Милениум поколението е движеща сила на пазара на луксозни имоти
26.06.2018 | 12:40
econ.bg
Милениум поколението е движеща сила на пазара на луксозни имоти
Т.нар. милениум поколение включва млади и успели хора на около 30-годишна възраст, които работят в силно конкурентни сфери като информационни технологии, инвестиции и стартъпи и имат натрупан паричен ресурс

Новата движеща сила на пазара на луксозни имоти в световен мащаб става милениум поколението – генерацията купувачи, родени от края на 70-те години на XX век до средата на 90-те. Това сочи новият анализ на Christie’s International Real Estate – една от най-влиятелните международни мрежи от брокери в света, специализирана в маркетинг и продажба на имоти от най-висок клас, с дългогодишно сътрудничество с българската консултантска компания за имоти в луксозния сегмент Unique Estates. 

Т.нар. милениум поколение включва млади и успели хора на около 30-годишна възраст, които работят в силно конкурентни сфери като информационни технологии, инвестиции и стартъпи и имат натрупан паричен ресурс. Дълги години тази демографска група не присъстваше на пазара на ексклузивни имоти, но през 2017 г. и в началото на 2018 г. нейни заможни представители станаха двигател на промените в луксозния сегмент, включително и у нас. 

Цени и специфики на предпочитаните имоти

Още миналата година консултантската компания за имоти от най-висок клас Unique Estates представи тенденцията за навлизане на милениум поколението на българския пазар на луксозни жилища. За кратко време купувачите от тази генерация стана движеща сила в международен план, което рефлектира и върху профила на най-търсените и предпочитани имоти. Богатите представители на милениум поколението у нас се ориентират главно към нов тип жилища с модерна архитектура, оборудвани с последните смарт технологии, което обособява ръст в предлагането на ново строителство.

В световен мащаб милениумите търсят имот, който предоставя удобство в градска атмосфера, както и иновативни възможности за развлечение. Най-често такъв тип покупки се реализират при избора на втори дом, който би могъл да се използва като ваканционно жилище или да се отдава под наем като по-скъпа алтернатива на Airbnb. Заради това не е учудващо, че един от най-предпочитаните пазари за представителите на милениум поколението е Кан, известен с целогодишните си фестивали и голяма туристическа посещаемост. Обикновено заможните представители на тази демографска група прави инвестиции от 5 до 15 млн. евро в изцяло обзаведени жилища, които се намират в центъра на световни метрополиси, с голяма тераса и по възможност гледка към плаж.

Конкуренция между 30+ и 60+

Въпреки нарастващото влияние на милениум поколението на пазара на недвижими имоти, този тип купувачи често срещат известни трудности при осъществяването на сделки с висок клас имоти. Сред предизвикателствата, пред които се изправят, са несъответствие между предлагането и търсенето на луксозни жилища и засилена конкуренция от страна на т.нар. бейби бумъри – представители на поколението, родено между 1945 и 1965 г.

За разлика от милениумите, заможните бейби бумъри търсят жилища, които да им осигурят удобство след пенсионирането им, като за целта продават големите си луксозни домове, за да закупят няколко имота от висок клас на общата стойност на продадения. Подобно на милениум поколението обаче, след такъв тип продажба те също се ориентират към просторни жилища в градска среда с няколко спални и бани, което предизвиква конкуренция в луксозния сегмент между двете генерации. Това „съревнование“ между различни демографски групи е и един от главните фактори, на които се дължи изоставането на предлагането на луксозни имоти спрямо търсенето в международен план.

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти