Нагласите на германските потребители за февруари се подобряват
25.01.2018 | 15:00
econ.bg
Нагласите на германските потребители за февруари се подобряват
Подобрение отчитат всички отделни важни подиндекси, които определят настройката на германските домакинства през януари, като най-голям ръст бележат очакванията на потребителите за развитието на икономиката в бъдеще

Индексът на GfK, определящ бъдещите потребителски нагласи в Германия за февруари, нарасна до 11,0 пункта, при очаквания на финансовите пазари за негова стабилизация на януарското ниво от 10,8 пункта, показва проучване на германския институт GfK.

Tова е най-високата стойност на индекса от октомври 2001 година.

Подобрение отчитат всички отделни важни подиндекси, които определят настройката на германските домакинства през януари, като най-голям ръст бележат очакванията на потребителите за развитието на икономиката в бъдеще.

Индексът на икономическите очаквания нарасна през януари с 9,2 пункта до 54,4 пункта, достигайки най-високо ниво от февруари 2011 година.

Повишение с 2,5 пункта до 56,8 пункта отчита и индексът, измерващ очакванията на потребителите за техните доходи в бъдеще, благодарение на добрата ситуация на пазара на труда и на умерената инфлация в Германия, посочва институтът GfK.

Индексът, оценяващ желанието на германските потребители за големи по размер покупки, се подобрява през януари за пръв път от три месеца, нараствайки с 3,3 пункта до 60,4 пункта, достигайки най-високо ниво от май 2015 година насам.  

 

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти