Прогнозират 20% ръст на българския аутсорсинг пазар до 5 години
01.12.2011 | 10:58
Прогнозират 20% ръст на българския аутсорсинг пазар до 5 години
В областта на аутсорсинг услугите в България могат да работят поне 30-40 хиляди души

20% растеж на българския аутсорсинг пазар през следващите 5 години. Тази прогноза направи изпълнителният директор на CallPoint New Europe Ксавие Марсенак по време на Български инвестиционен форум, който се провежда днес в Лондон. 

Според него в областта на аутсорсинг услугите в България могат да работят поне 30-40 хиляди души. В момента в тази сфера у нас са заети едва около 12 хиляди. Предимствата на България като аутсорсинг дестинация се представят по време на форума.

Страната ни е привлекателна с възможността да изпълнява специфични бутикови проекти, стана ясно от думите на Марсенак. Това означава контактните центрове да предложат своето ноу-хау в определени индустрии, типове услуги или езици и според спецификата на проекта да се локализира оптималния микс от ресурси (rightsourcing).

Специализирането води до по-високо качество на предлаганите услуги, чрез надграждане на уменията на служителите и непрекъснато инвестиране в необходимите технологии.

Например екипът на CallPoint New Europe в София се е специализирал в сферата на туризма и високите технологии и извършва услуги на английски, немски и източноевропейски езици.

В офиса си в Пловдив компанията развива предимно така наречните back office услуги. А в Румъния специализира в проекти в сферата на онлайн търговията, телекомуникациите и финансовите услуги на френски и други романски езици.

Българският инвестиционен форум в Лондон цели да представи възможностите за инвестиции в аутсорсинга и IT индустрията у нас и се организира от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма и Българската агенция за инвестиции. Форумът беше официално открит от министъра на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков.

За компанията
CallPoint New Europe независима аутсорсинг компании в Източна Европа. Специализира в 4 основни направления - пътуване и свободно време, търговия на дребно и онлайн търговия, финансови услуги и телекомуникации.

През 2008 г. Global Finance инвестира 1 милион евро в компанията чрез своя фонд „Растеж". През 2011 г. миноритарен дял в CallPoint New Europe придоби Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) с инвестиция в размер на 3 милиона евро.

През 2010 г. CallPoint New Europe отбеляза 64% ръст в оборота си (15 милиона лева). В момента в контакт центъра работят 900 специалисти в 3 офиса - в София, Пловдив и Букурещ. Компанията притежава сертификати ISO 9001:2008 и ISO 27001:2005 и е квалифицирана PCI DSS Compliant Service Provider.

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти