"Синя" и "зелена" зона са донесли със 150 хил. лв. повече приходи за септември
22.10.2012 | 16:12
"Синя" и "зелена" зона са донесли със 150 хил. лв. повече приходи за септември
Заетостта на местата за паркиране е 75% от общия капацитет

Близо два месеца след въвеждането на промените за паркиране в центъра на София, коефициентът на заетост в „синя“ и в „зелена“ зони е около 75% от общия капацитет. С други думи, има 25% постоянно свободни места по централните столични паркинги. Това информира на пресконференция в Столична община БГНЕС председателят на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Тодор Тодоров.

През 2011 г. местата в „синя“ зона за паркиране са били 12 000. В момента общият капацитет на „синя“ и на новата „зелена“ зона е 17 000, като в самата „синя“ зона местата са 5 500.

Преди месец местата за паркиране в центъра на София са били пълни на 100%, посочи Тодоров. До края на септември обаче заетостта на паркингите е намаляла с 25%. Наполовина са намалели репатрираните от зоните автомобили, както и санкционираните в двете зони граждани, обясни директорът на "Паркиране и мобилност" към ЦГМ Румяна Милова. Общо 7000 са подадените заявления за винетни стикери за паркиране, а 6500 са вече закупени.

От Центъра за градска мобилност отчитат, че въвеждането на „синя“ и „зелена“ зони за почасово паркиране е донесло със 150 000 лв. повече приходи за септември 2012 г. на годишна база. Председателят на групата на ГЕРБ Малина Едрева отбеляза, че по решение на Столичния общински съвет тези постъпления се изразходват за поддръжка на градския транспорт. По този начин столичната администрация успява да задържи цените на билетите в градския транспорт.

ЦГМ ще публикува тримесечни публични отчети, в които ще информират какви са постъпленията от паркирането в двете зони и как се изразходват тези средства, допълват от bTV. Ще се следи и ефектът от новите правила – критериите включват коефициента на заетост на участъците за платено паркиране, трафика в техния обхват, данните от измерването на замърсеността на въздуха, данните от измерването на средните задръжки на градския транспорт в двете зони и извън тях и др.

Още по темата
Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти