34 727 българи са се жалвали от институциите през 2017 г.
28.12.2017 | 15:15
econ.bg
34 727 българи са се жалвали от институциите през 2017 г.
Расте и броят на колективните жалби, когато става въпрос за проблем на населено място, за работници във фирма или за социална група, каза омбудсманът Мая Манолова

Към мен като омбудсман до обяд на 28 декември са се обърнали 34 727 души с жалби и сигнали, в приемната, по телефона или през „Фейсбук", броят на хората, които търсят помощ и подкрепа от омбудсмана расте, заяви Мая Манолова.

„Това, може би, е обяснимо заради начина, по който живеят българите днес. Предвид високомерието, а често и безсърдечието на институциите хората имат нужда от някой, който да ги подкрепи в труден момент. Това се опитваме да бъдем ние - екипът на омбудсмана", заяви тя. „Най-често хората се оплакват от монополните дружества, Топлофикациите, енергоснабдителните дружества, ВиК и мобилните оператори, доставчиците на интернет, банките и кредитните институции, за високи лихви и обявяване на кредити за изискуеми, за тормоз от частни съдебни изпълнители, от невъзможността човек да започне на чисто през процедура за личен фалит, която единствено в България не е законово уредена", обясни Мая Манолова.

„Макар че аз и екипът ми непрекъснато засилваме работата се оказва, че със засилването на оборотите, с които работим, се увеличават и жалбите. Понякога това ни се струва нелогично, но може би е израз на доверието на хората", коментира тя.

„За нас доверието не е в рейтинга, който ще посочи някоя социологическа агенция, а в броя хора, които се обръщат за помощ към институцията и жалбите, които подават", заяви Мая Манолова.

„Расте и броят на колективните жалби, когато става въпрос за проблем на населено място, за работници във фирма или за социална група. Тогава много хора се обединяват под една жалба и успяваме да решим проблема на всички тях", каза още омбудсманът.

 

 

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти