Amazon ще диверсифицира производството си в сфери от памперси до чай
16.05.2016 | 11:12
Amazon ще диверсифицира производството си в сфери от памперси до чай
Новите продукти ще се търгуват на платформата на компанията от края на следващия месец

Технологичният гигант Amazon обяви, че през идните седмици ще започне производството на няколко собствени продуктови линии, чрез които ще диверсифицира бизнеса си към разнообразни пазари, обхващащи от домакински стоки до хранителни продукти, предаде Wall Street Journal, позовявайки се на свои източници в компанията, запонзати с плановете ѝ. Някои от новите брандове ще се казват Happy Belly, Wickedly Prime и Mama Bear, а сред собствените продукти на Amazon ще бъдат ядки, подправки, кафе, бебешки храни и витамини, както и стоки като перилни препарати и памперси.

Очаква се новите собствени продукти на компанията да се появят на търговската ѝ платформа до края на следващия месец или в началото на юни. Първоначално брандовете на компанията ще могат да бъдат закупувани само от клиенти, които са закупили абонаментния план Prime, който струва 99 долара годишно. Гигантът се опитва да навлезе на тези пазари със собствени продуктови линии от няколко години, а по-рано Wall Street Journal предаде, че от Amazon са се свързали с няколко брандинг консултанти и производители, един от които е TreeHouse Foods Inc. Понастоящем брандовете на Amazon включват Pinzon и бебешките салфетки Elements.

Чрез разработването на собствени продуктови линии Amazon ще започне да се конкурира с други огромни търговци на дребно в САЩ, като Wal-Mart Stores Inc., Sephora, Dean & De Luca и други, всички от които също предлагат собствени продукти, които според мнозина не отстъпват по качество.

През 2015 г. продажбите на собствени брандове достигнаха 118,4 милиарда долара в САЩ, покачвайки се с 2,2 милиарда долара спрямо година по-рано, според данните на Private Label Manufacturers Association. Същевременно продуктите на Amazon ще са таргетирани към сферите с по-висок марджин на приходите, изтъкват източниците на изданието.

Amazon ще извърши килимна бомбардировка на пазарите с нови продукти“, коментира стратегията на гиганта ръководителят на поделенеито за брандинг консултации към Brick Meets Click Бил Бишъп. „Собствените им марки ще им позволят да правят експерименти с ценообразуването и различните характерни аромати при по-нисък риск“, изтъква още експертът.

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти