Онлайн платформи ще предават на НАП данни за оборота на такситата

20.03.2024 | 16:10
по статията работи: econ.bg
Онлайн платформите, от които човек може да поръча такси, ще докладват в Националната агенция за приходите за реализирания чрез тях оборот от такситата
Онлайн платформи ще предават на НАП данни за оборота на такситата
Снимка: БГНЕС

Онлайн платформите, през които хората могат да повикат такси, ще бъдат задължени да подават в НАП данни за оборота, който реализират таксиметровите шофьори през тях. Според “Съюз Такси” тази промяна в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (ДОПК) ще бъде направена до една година.

След изтичането на календарната година, таксиметровите шофьори, които работят като самоосигуряващи се лица, подават в Националната агенция за приходи годишна данъчна декларация за реализираните доходи. При положение, че в НАП ще са получени данните за таксиметровите шофьори от реализираните от тях обороти през онлайн приложенията плюс данните от електронните таксиметрови апарати с фискална памет, то таксиметровият бизнес се очертава да стане най-светлият в страната.

В бранша има три варианта за работа. Всеки може да бъде или превозвач, водач за своя сметка от името на превозвача (ВССИП), или да бъде на трудов договор към данъчно задължено лице (ДЗЛ), независимо от това дали ДЗЛ е превозвачът или ВССИП. Тази свобода за таксиметровите водачи беше извоювана през 2016 г. и от “Съюз Такси” са категорични, че няма да позволят да бъде отнета. Всеки, който не иска да бъде ДЗЛ (работодател), може да кандидатства за работник към някой от двамата възможни ДЗЛ, ако има такъв да го назначи, защото това означава работникът да предава своя оборот от всяка смяна на работодателя, който води счетоводството и плаща алтернативния данък и своите осигуровки плюс тези на работника - грижи се за смени, почивки, отпуски, болнични, обслужване на автомобила, данъци и осигуровки, според законодателството у нас.

Обикновено всеки таксиметров водач или работи за себе си - той е ДЗЛ, или пък е на трудов договор. Разрешителното е на автомобил, алтернативният данък се плаща предварително (не може да се скрие). Много често водачът на такси започва на трудов договор, но след време продължава да работи като самоосигуряващо се лице.

Всеки водач на такси има общо около 30 разходни направления за своята дейност. Сред тях са разходите за горива, за части и труд при ремонтните дейности на таксиметровите автомобил, апарат, таблет и др., за видовете застраховки и осигуровки, за алтернативния данък, за прегледите на автомобил, уредби и т. н. От всичките си неизбежни разходи досега, таксиметровият шофьор можеше “да спести” само от плащането на пенсионни осигуровки. Но и тази вратичка в ДОПК предстои да бъде затворена с предстоящите промени.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 24.04   1479 г. пр.н.е. – Тутмос III става фараон на Египет. 1184 г. пр.н.е. – Гърците влизат в Троя с помощта на Троянски кон (по предания). 1771 г. –...