Има ли още хляб за "старомодните" туристически агенции?*

13.02.2013 | 09:00
по статията работи: Лили Бончева
"Да!", категоричен е Върбан Колев, партньор и управител на JetSet с офиси в София и Дубай.
Има ли още хляб за "старомодните" туристически агенции?*
Снимка: Върбан Колев
Мнение на Върбан Колев – партньор и управител на JetSet с офиси в София и Дубай.

Ако сте прекарали поне малко време в планиране и закупуване на пътуване в онлайн пространството, със сигурност сте разбрали колко „претъпкано и объркано” е станало то напоследък.

Сайтове с невероятен дизайн, финансирани от мощни инвеститори, никнат като гъби след дъжд. Всеки един от тях иска да ни предложи "пътуването на живота ни", а повечето не успяват да изпълнят и половината от обещанията си.

От зората на Уеб 2.0 станахме свидетели на значително увеличаване на броя на сайтовете за пътувания, които  предлагат услуги - от калкулиране на тарифите на таксита до супер интелигентни резервационни системи. Има и такива, които ни предлагат да споделим нашите планове в социалните мрежи с тайната надежда да намерим сродна душа в същата посока, чакайки следващия самолет.

119706

Абу Даби

Анализирайки ги внимателно, ще забележим една малко тревожна тенденция: Техният брой е обратнопропорционален на удобството и лекотата, които те трябва да предлагат. И тук възниква логичният въпрос: „Дали всичката тази информация  не е просто прекалено много, прекалено напудрена и цялото това тракане по компютъра - прекалено уморяващо?” Случва се даже да забравим за какво сме отворили компютъра и недоволни от резултатите, се прехвърляме във Фейсбук, ей така да изгубим още малко време.

И въпреки че предложенията са десетки, времето, прекарано пред компютъра, невинаги е равно на желаните резултати  за крайния потребител, т.е. за нас.

Колкото повече търсим супер офертата, толкова по-разочаровани оставаме от количеството на прекараното време  в търсене.

119708

Кейп Таун

Безспорен факт е, че много сайтове са опростили и улеснили този процес, но нито един от тях не може да бъде 100% полезен в планирането на постоянно променящите се детайли на едно по-комплексно пътуване. А още по-малко са тези, които могат да „схванат” и цялата идея на самото пътуване.

Да - технологиите промениха нашите пътувания в много положителна посока и никой не го отрича. Има няколко много ефикасни сайта, които помагат, ако пътуваме сами или "в последния момент", но само от точка А до точка Б. И това се отнася най-често да така наречените „къси дестинации”.

119710Кения

Само си представете обаче, че пътувате със семейството си или с голяма група приятели. Какво правите тогава? Търсите най-добрия начин. И кой е най-добрият начин – най-ниската цена или най-доброто съотношения цена-удобство – качество?

Всяко пътуване е едно много лично преживяване. Трябва да внимаваме на кого да доверим организацията му.

Резултатите от проучване на в. „Ню Йорк Таймс“, публикувани през април 2012 г., гласят, че при съпоставка между туристически агенции и онлайн туристически сайтове, туристическите агенции печелят с почти всеки път по два критерия: цена и обслужване. С други думи, агенциите предлагат алтернативни маршрути, дават съвети за визи, местни забележителности и просто се държат по-човешки от компютъра.

119981

Дубровник

Представяме ви кратко интервю с Върбан Колев:

Г-н Колев, как успявате да съберете достатъчно знания и опит за да успее да предложи на своите клиенти „по-добрия” вариант на едно пътуване?

Върбан Колев:

Една от причините да имаме постоянни клиенти е тази, че се стараем да се вслушваме в техните желания. След това изготвяме няколко предложения и ги обсъждаме заедно. Стремим се да предлагаме хотели, курорти и други съпътстващи услуги, които познаваме! Личното посещение от мен или моя партньор, обратната връзка и препоръките от нашите клиенти играят основна роля в този подбор. Ние вярваме и в „местните контакти”, ревностно ги пазим за нашите клиенти и се стараем да ги поддържаме винаги „свежи”. Не е ли прекрасно да ви посрещнат на място, на което отивате за пръв път и да имате „ваш човек” на разположение?

Това със сигурност изисква много време, търпение и средства...

Върбан Колев:

Да, така е. Тук обаче голямо предимство е и опитът, който имаме от обратната страна. Имах големия късмет да бъда част от управленческия екип, който отвори Jumeirah Beach Hotel в Дубай през месец декември 1997 г. и така до 2004 г. През това време успяхме да спечелим много световни награди в бранша. Тази традиция продължава и до днес, но само си представете: около 1200 души персонал по всяко едно време в хотела за период от 7 години! С натрупаните знания и опит, много мои колеги и приятели работят по целия свят. Прибавям и тези от предишните ми ангажименти в Crown Plaza Amsterdam и Intercontinental Frankfurt. Каква по-голяма полза за нашите клиенти?

119707

Вие се рекламирате като агенция, която предлага екзотични дестинации, наем на луксозни имоти, частни острови, яхти и дори самолети. Кажете ни има ли раздвижване в луксозния сегмент?

Върбан Колев:

Ще ви кажа факт, който ще ви изненада. Той никога не е затихвал. Напротив, луксозните пътувания са в подем  през последните 2-3 години. Само че се промени търсенето на предлаганите услуги. Клиентите стават все по-образовани и с по-големи изисквания. Желаят услугите да бъдат "персонализирани" според техните нужди и желания, тоест да бъдат уникални и само за тях. Само с една луксозна хотелска стая вече трудно може да привлечете клиенти. Те искат и нещо повече: необходимите съпътстващи услуги, развлечения, вълнуващи приключения, шопинг, луксозни аксесоари, имоти  и най-вече лично отношение и уважение. В този сегмент пътуването се превръща в начин на живот! 

И все пак, технологиите напредват с всеки изминат ден...

Върбан Колев:

Ако някой дойде при мен и ми каже, че в интернет може да намери нещо по-изгодно и по-добро, аз ще му кажа: „Супер! Давай!” 

Умните и образовани клиенти търсят по възможност услуги на професионалисти - било то адвокати, счетоводители или туристически агенти. Има неща, които интернет не може да проумее, просто защото е машина!.Обадете се на сайта в 3 часа сутринта от Сингапур и му кажете че имате проблем...

Въпрос на личен избор! 

 

JetSet

Бул. Джеймс Баучер 116, партер

до х-л "Кемпински"

1407 София

Телефони: 02 967 0450 и 0886 686866

luxtravel@jetset-dubai.com

www.jetset-dubai.com

JetSet e търговска марка на Къмършъл Стандарт ЕООД

Лиценз номер: РК 01 6939

*Информация на партньор на Econ.bg

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
5.00/3
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 19.04   65 г. – разкрит е "Пизоновия заговор" срещу император Нерон. 548 г. – Тържествено е осветена базиликата Сан Витале в Равена от 27-ия епископ на...