Вече 13 търговски вериги са се включили в кампанията за ниски цени на основни продукти

15.12.2023 | 09:00
по статията работи: econ.bg
Вече 13 търговски вериги са се включили в кампанията за ниски цени на основни продукти
Снимка: под лиценза на creative commons

Вече 13 вериги в България са се включили в кампанията „Достъпно за вас“ за осигуряване на седем продуктови групи от малката потребителска кошница. Фокусът е върху минимум 50 продукта от нея. Всеки от магазините трябва да има минимум 16 хранителни продукта с намалени цени. В специално изработената платформа потребителите могат бързо да се ориентират къде да открият намалените продукти, като кликнат на логото на всяка една от веригите - участници.

Там се виждат брошурите с артикули от кампанията, да ги разгледат и да изберат подходящ за тях магазин. Има също информация за различните продуктови категории и списък с намалените артикули за седмицата. Това става ясно от отговора на икономическия министър Богдан Богданов до депутата Александър Иванов (ГЕРБ-СДС).

Инициативата стартира на 15-ти ноември т.г. в партньорство между Министерството на икономиката и индустрията и съответно търговските вериги, които приемат условията. Нейната цел е да бъдат постигнати ниски цени за българските потребители на хранителните продукти от първа необходимост. Инициативата цели да осигури информираност на потребителите и достъпност до основни хранителни продукти, чрез предлагането им на възможно най - ниски цени, базирайки се на принципите на конкурентиост, без да оказва негативно влияние върху останалите участници в икономическите отношения.

Белегът, по който могат да се открият възможно най-евтините артикули, е логото на „Достъпно за вас“ в съответния магазин. То е поставено до стоката, която е предложена в конкретната седмица. А продуктовата кошница, която веригите предлагат за съответната седмица, е включена в брошурите им, както и в дигиталните им издания. Там също стоката е обозначена с това лого. 

Справка в платформата сочи действително много ниски цени на основните хранителни стоки, като например бял хляб за 0,99 лв., спагети за 1,05 лв., олио (1 л) за 1,29 лв., зеле (1 кг) за 0,45 лв., връзка праз за 0,99 лв., ябълки (1 кг) за 1,69 блв., картофи (2,5 кг) за 3,38 лв., прясно пилешко месо (1 кг) за 5,78 лв., прясно свинско (1 кг) за 8,99 лв., 1 кг. Ориз за 1,79 лв., зрял шарен боб и леща (1 кг) съответно за 4,38 лв. и 3,59 лв., кофичка кисело мляко за 0,99 лв., яйца за 0,38 лв.

Общата цена на малката потребителска кошница с включени 16 продукта на най-изгодна цена за седмицата е 33,49 лв.:бял хляб, спагети, брашно, ориз, зрял бял боб, прясно пилешко месо, прясно свинско месо, колбаси, кисело мляко, яйца, ябълки, банани, зеле, праз, оцет, сол.     

Преди кампанията общата цена на същата тази кошница е била 40,14 лева. Разликата между двете е 6,65 лева. „Общата стойност на кампанията, включваща изработването на единното лого и специализираната платформа е в размер на 5515 лв. без ДДС. За сравнение изработеният през април месец, по време на служебното правителство сайт „Foodрrice.bg' е струвал на Министерството 29 900 лв. без ДДС“, пояснява министър Богданов.

Кампанията стартира първоначално с три от национално представените търговски вериги. Само за първите няколко седмици вече са се включили 13 партньора, сред които освен повечето национално представени търговски вериги, вече имаме участници и сред регионални вериги магазини от областите Варна, Бургас, Шумен, Търговище, Сливен, Плевен, Пазарджик, София Област и др. Търговските обекти, в които потребителите могат да открият стоките, в началото бяха близо 200, а сега са вече над 400 в цялата страна. „Инициативата е в процес и Министерството продължава разговорите и с други потенциални партньори - национални, регионални, както и по- малки магазини, за да достигне до възможно най-много потребители“, допълва министърът.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 29.04   1672 г. – Армията на Луи XIV напада Холандия. 1770 г. – Джеймс Кук акостира край днешния Сидни (Австралия) и нарича залива Ботани 1859 г. – Започва...