Над 60% от българите са свили разходите си в условията на коронавирусната криза

30.09.2020 | 12:55
по статията работи: econ.bg
Според резултатите от анкетата една от най-големите промени, настъпили в ежедневието на потребителите, е новата динамика в разпределянето на разходите - ограничаване на импулсивните харчове
Над 60% от българите са свили разходите си в условията на коронавирусната криза
Снимка: Inews.bg

Пандемията e оказала негативно влияние върху работния живот на 54% от българите. Макар близо 63% от тях да са запазили работното си място, значително понижение е отчетено в месечните разходи - на 64% от българите, и доходите - на 42%, както и в месечното потребление. От началото на епидемичната обстановка 52% от анкетираните са свили потреблението си на месец със средно 500 лв., като за тази цел основно са се отказали от спонтанните покупки.

Това показват данни, получени от представително пазарно изследване, проведено с 1000 независими участници, анализиращо финансовите им навици. Проучването е проведено от една от компаниите за кредитиране в България.

Според резултатите от анкетата една от най-големите промени, настъпили в ежедневието на потребителите, е новата динамика в разпределянето на разходите - ограничаване на импулсивните харчове. Хората намаляват до минимум посещенията на ресторанти и заведения - 74%, на козметични салони и фитнеси - 37%, отказват се от пътувания - 56%, и от пазаруване на дрехи и обувки - 49%.

Немалко анкетирани са се възползвали от предишни спестявания - 25%, и помощ от приятели или роднини - 21%, за да покрият разходите си. 

Анализът отбелязва, че бъдещото планиране на финансите вече е приоритет за близо 30% от българите. Бъдещите разноски са фокусирани върху покупки за новата учебна година - 26%, или планиран ремонт на дома - 16%.

32% от анкетираните продължават да разчитат на кредити, а 32% планират да кандидатстват за такъв в следващите 4 месеца. Резултатите показват също, че 57% от потребителите предпочитат да направят собствен анализ на компаниите, предлагащи кредити, преди да използват услугите им. Едва 20 процента са дали отговор, че остават лоялни на сегашната си компания и не смятат да променят избора си.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 13.05   1327 г. – Подписан е Черноменският договор между Втората българска държава и Византийската империя от Михаил Шишман и Андроник III. 1346 г. – Йоан VI...