По празниците потребителите са се оплакали от отказани рекламации и забавени доставки

03.01.2019 | 12:20
по статията работи: econ.bg
Председателят на КЗП Димитър Маргаритов обясни пред БНТ, че част от тези сигнали показват, че когато по празниците има еуфория и по-приповдигнат дух, търговците се опитат да приложат някакви хитринки
По празниците потребителите са се оплакали от отказани рекламации и забавени доставки
Снимка: под лиценза на creative commons

Отказани рекламации на дефектни стоки, некоректни намаления и проблеми с договори за услуги са основните въпроси, които гражданите поставиха пред Комисията за защита на потребителите (КЗП) в празничните дни около Коледа и Нова година. Пазарувалите от интернет пък се оплакаха за забавени доставки, неуважено право на отказ в 14-дневния срок или забавяне връщането на парите и сгрешени пратки. 470 човека са се обърнали към институцията в периода от 22 декември до 1 януари.

Председателят на КЗП Димитър Маргаритов обясни пред БНТ, че част от тези сигнали показват, че когато по празниците има еуфория и по-приповдигнат дух, търговците се опитат да приложат някакви хитринки. Той даде за пример нереалните намаления, таксуването на касата на по-висока от обявената цена, заблуди за уж по-изгодни оферти, които се оказва, че важат само за мостри и т.н.

В отговор на въпрос на водещия къде търговците са по-изобретателни в опитите си за измами – в интернет или във физическите магазини Маргаритов изведе две тенденции. Първата – нарушенията в онлайн пространството са повече, отколкото в търговската мрежа, където такива се срещат в около 10% от проверените случаи. Втората е, че в КЗП постъпват значително повече жалби, касаещи проблеми в търговската мрежа. „Може би, защото – въпреки че българинът преодоля своята първоначална консервативност по отношение на плащането и пазаруването в интернет – все още по-голямата част от сделките се случват в магазините”, каза той.

Маргаритов посочи, че в Комисията за защита на потребителите от постъпващите над 24 000 жалби на годишна база има случаи, както за сделки на много висока, така и на много ниска стойност. „От това, че несъвпадението в цената е било 1 стотинка, до това, че човек си е закупил скъпа вещ, например часовник за около 50 000 лв. и е имало проблем с доставката или функционирането му.” Подавани са също жалби за много скъпи автомобили, при които се появяват дефекти, както и за дребна механична повреда по дрехи или обувки, разказа още председателят.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 27.03   196 г. пр.н.е. – Птолемей V се възкачва на трона на Египет. 1309 г. – Папа Климент V отлъчва Венеция и цялото ѝ население. 1329 г. – В Агро Доминико...