"Български пощи" е с годишна загуба от 13 млн. лева

14.02.2022 | 13:55
по статията работи: econ.bg
Докато пазарът на пощенски и куриерски услуги расте от 571 млн. лева през 2018 г. до 678 млн. лева през 2020, "Български пощи" реализира загуба 13 млн. лева по предварителни данни за 2021 г. и прогресивно губи пазарен дял до 7.5% за 2020 г.", е записано в
"Български пощи" е с годишна загуба от 13 млн. лева

Визията за "Български пощи" е превръщането ѝ в "едно гише", като по този начин се предлагат административни услуги в клоновете на дружеството. Целта е жители на по-малки градове и села да няма нужда да пътуват до областен център. Така ще бъде спестено тяхното време и средства, а ще се спомогне и за запазване на околната среда, като се намалят вредните изпарения от пътуване с автомобил.

Това е записано в отговор на вицепремиера по ефективно управление Калина Константинова на писмен въпрос от двама депутати от ДПС - Ахмед Ахмедов и Халил Летифов. Според чл. 90 от конституцията народните представители имат право на въпроси и на питания до Министерския съвет или до отделни министри, които са длъжни да отговарят.

Според отговора "Български пощи" е изключително важен, но системно занемаряван държавен капитал. Посочени са данни, че дружеството притежава най-широката мрежа от представителства в цялата страна с 2973 станции. От тях 633 се намират в градовете, а 2340 са в селата.

"На фона на тази картина "Български пощи" не само не предоставя конкурентна услуга, а точно обратното - бележи загуба всяка година и прогресивно губи пазарен дял. Докато пазарът на пощенски и куриерски услуги расте от 571 млн. лева през 2018 г. до 678 млн. лева през 2020, "Български пощи" реализира загуба 13 млн. лева по предварителни данни за 2021 г. и прогресивно губи пазарен дял до 7.5% за 2020 г.", е записано в отговора.

В дружеството, което бе прехвърлено от Министерството на транспорта към вицепремиера Константинова, която да защитава интересите на държавата, предстои да бъде извършен "пълен мултифакторен анализ" на състоянието на пощенската мрежа по няколко основни критерия:

- гъстота на пощенските станции на база трафик по услуги

- брой обслужвано население

- пазарни фактори за съответните пощенски станции

- присъствието на държавна администрация в населеното място.

На тази база ще последва оптимизация в съответствие с норматив за гъстотата на точките за достъп до пощенската мрежа. Предвижда се също ребрандиране и ремонт на пощенски станции, подмяна на остаряла техника, въвеждане на електронна система за разплащане с клиенти. Заявката на правителството е и за инвестиция в човешкия капитал чрез повишаване на знанията, уменията и компетенциите на служителите в дружеството за предоставяне на нови услуги чрез програми за преквалификация и обучение.

С цел подобряване на услугите се планират бонусни системи, пряко обвързани с поставени цели, постигнати резултати и обратна връзка от гражданите. Това според Константинова ще подпомогне мотивирането на служителите и привличането на млади и перспективни кадри.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 18.04   1506 г. – Започва строителство на базиликата Свети Петър в съвременния и вид. 1599 г. – Испанският крал Филип III Испански се жени за австрийска ерцхерцогиня...