14 водещи агенции за проучвания се обединиха в БАМОР*

17.02.2010 | 10:17
по статията работи:
Основен приоритет на новосформираната организация е да въвежда и подпомага световните практики в областта на маркетинговите проучвания
14 водещи агенции за проучвания се обединиха в БАМОР*

Наскоро беше регистрирана "Българска асоциация на професионалистите в маркетинговите изследвания и проучванията на общественото мнение" (Bulgarian Association of Marketing and Opinion Researchers - BAMOR). Нейни учредители са 14 водещи агенции в тази област: "Алфа Рисърч" ООД, "ББСС" ООД, "Витоша рисърч" ООД, "ГФК България" ЕООД, "ЕСТАТ" ООД, "Мап маркетинг рисърч" ООД, "Маркет линкс" ООД, "Маркет тест" АД, "МБМД консултинг" ЕООД, "Нет-СБ" ООД, "Ноема" ООД, "Прагматика" ООД, "Саут Ийст Юръп Рисърч Корпорейшън" ООД, "Синовейт" ЕООД.

Основен приоритет на новосформираната организация е да въвежда и подпомага световните практики в областта на маркетинговите проучвания. Тя ще работи върху професионалното развитие на своите членове, акцентирайки върху обучението на младите изследователи. БАМОР ще се стреми да засили сътрудничеството и обмяната на информация между производители и потребители като представя резултати от маркетингови изследвания и проучвания на общественото мнение.

Поради липсата на ясни регулационни механизми в областта на маркетинговите изследвания и проучвания у нас, намерението на БАМОР е да наложи в професията и практиката етичен и професионален кодекс, разработен на базата на утвърдения Кодекс на Европейската асоциация на изследователите в областта на общественото мнение и маркетинга (ESOMAR) и да следи за неговото прилагане.

"Секторът на маркетинговите и социални изследвания у нас отдавна премина периода на ценови войни, нелоялна конкуренция и неясно качество на изследователската услуга и надживя времената, в които агенциите пребиваваха в състояние на "студена война помежду си", коментира председателят на БАМОР Стоян Михайлов. Той допълва още, че "на преден план излизат общите интереси на компаниите и именно това се оказа общото виждане на съоснователите. С учредяването на БАМОР вече са налице възможности за представителство на бранша като цяло на ниво държавни или международни институции и сродни организации. Клиентите също приветстват това, защото то означава уеднаквени стандарти за качество в сектора. В крайна сметка изследователският пазар у нас се нуждаеше от подобна организация и самият факт, че успя да я излъчи, е индикатор за зрялост.

За постигането на тези амбициозни цели асоциацията ще проучва и анализира националното законодателство, което регламентира използването на изследванията и проучванията на общественото мнение и ще отправя препоръки за подобряване на правните норми. Новите членове си поставят  за цел да подпомагат и представляват работодатели при атестацията на учебни програми в университетите, както и да поддържат активни връзки с други организации в тази сфера за постигане на общи цели и обмен на ноу хау.

*Информация на партньор на Econ.bg

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 17.05   1395 г. – Обединени унгаро-влашки войски нанасят поражение на османската армия при Ровине, Влашко. 1498 г. – Корабите на Васко да Гама достигат до Индия. 1555...