БАБХ ще предлага пълно е-обслужване до края на годината

11.07.2014 | 16:57
по статията работи: Христомира Бочкова
Очаква се това да облекчи дружествата и администрацията
БАБХ ще предлага пълно е-обслужване до края на годината

От есента и най-късно до края на годината Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) ще въведе пълно електронно административно обслужване на фирмите за производство, преработка и търговия на хранителни стоки и суровини и препарати за растителна защита. Това съобщи изпълнителният директор на БАБХ Пламен Моллов.

„Първата фаза от този проект, финансиран от еврофондовете, беше за електронизиране на Морската администрация, което вече е факт, а централизираното е-обслужване на БАБХ е втората успешно изпълнена част от проекта", коментира вицепремиерът Даниела Бобева.

По думите й до 25 март 2015 г. трите администрации трябва напълно да обслужват гражданите и фирмите, като преди това бъдат свързани с базата данни и информационни услуги на ГРАО, МВР и Агенцията по вписванията. За интегрирането на информационните системи не са изразходвани никакви допълнителни ресурси.

Според директорът на БАБХ, електронното обслужване ще облекчи изключително много дружествата, които подлежат на регистрационен режим в агенцията, както и самата администрация, защото ще икономиса много време, средства и административен капацитет за обработка на документацията.

Информационната система в Агенцията по храните вече е свързана с тези на ГРАО, МВР и Агенцията по вписванията, което означава, че всички необходими документи, лицензи и разрешителни вече ще стават по вътрешноинституционален ред, а не с писмено подаване на заявления от хората. Така на гражданите и фирмите вече няма да им се налага да се разкарват до гишета в София или регионалните звена в структурите на агенцията, а ще пускат документите си по интернет, като дори ще посочват по какъв начин – по пощата, по куриер или по електронен път, ще искат да си получат документите.

Преди да покрие фирмите в цялата страна обаче електронната система на БАБХ ще бъде тествана за няколко месеца на територията на София и областта, като регионалната инспекция в Бояна ще обслужва облекчено клиентите в неговия териториален обсег.

"С въвеждане нацялостната централизирана система от електронтото обслужване ще се възползват над 200 000 потребители – фирми, зоопаркове, ферми, терариуми, търговци на едро и дребно на храни и препарати за растителна защита", увери Моллов.

Освен това новият начин на административно обслужване ще намали драстично и високите такси, които се изискват в момента за изваждане на разрешително за дейност, лицензи, регистрация и пререгистрация. Като пример от БАБХ посочиха, че сегашната тарифа изисква 550 лв. такса за лиценз за селскостопанска аптека, 850 лв. е цената за отваряне на склад, за цех за опаковане на хранителни стоки е 1500 лв.

Новите такси на услугите трябва да бъдат приети от Министерски съвет и не бива да са повече от 20 лв., смятат експерти от агенцията. Към малкия разход за фирмите ще се прибави и електронният подпис, който струва 60 лв.

"Другият плюс на електронната услуга е, че регистрацията вече няма да важи само 5 години, а ще е за 10 години.

Докато трае няколко месечното тестване, агенцията ще започне активно обучение на 300 свои служители в цялата страна, за да се научат да оперират с новата електронна система на обслужване", посочи директорът на БАБХ.

По негово мнение, максимум до края на годината тя ще стартира абсолютно навсякъде и всички потребители и в най-отдалечените краища на страната ще могат да се ползват от бюрократичното облекчение, стига да имат достъп до Интернет и до електронен подпис. Освен фирмите и частните лица, системата ще улесни много и контролната дейност на БАБХ, защото пълната информация за фирмите ще излиза в централизираната информационна система.

"Електронизирането на услугите и изготвянето на регистри на операторите за тази цел ще доведе до изкарване на светло, както на производителите и търговците, така и на контролната дейност", изтъкна Пламен Моллов.

По думите му трябва да очакваме масови проверки на обектите, в които се продава сладолед, започват инспекторите на БАБХ на територията на цялата страна. Най-интензивни ще бъдат проверките в морските курорти.

"Основните нарушения, които са констатирани при проверките на обекти, в които се предлагат сандвичи и дюнери, са свързани с хигиената на производството и предлагането им. Вече има затворени обекти, съставени са доста актове и предписания", посочи Моллов.

Във връзка с проблема с болестта „син език" по преживните животни изпълнителният директор на БАБХ заяви, че се прави всичко необходимо, за да не може месо от заразено животно да стигне до трапезата на хората.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 29.04   1672 г. – Армията на Луи XIV напада Холандия. 1770 г. – Джеймс Кук акостира край днешния Сидни (Австралия) и нарича залива Ботани 1859 г. – Започва...