Делото за потъването на кораба "Илинден" не тръгна

26.10.2010 | 11:57
по статията работи:
Единият от обвиняемите не се яви пред съда в Охрид
Делото за потъването на кораба "Илинден" не тръгна

В Охрид днес трябваше да започне съдебният процес за потъването на кораба "Илинден" в Охридското езеро на 5 септември 2009 г., при което се удавиха 15 български туристи. Делото обаче не тръгна от първия път и беше отложено за 18 януари, съобщи Dariknews.bg.

Измина повече от година от трагедията, за която институционална отговорност в Македония така и не беше потърсена нито от министерството на транспорта, нито от най-пряко засегнатата охридска капитания. Така държавата сякаш си измива ръцете, коментира БНР. След дълго проточилото се македонски следствие обвинения бяха повдигнати срещу 24-годишния капитан на кораба Сотир Филески, който междувременно беше освободен и поставен под домашен арест, и срещу застрахователния агент на "Лойд" Бранко Баич, който не е македонски гражданин. Адвокатите му заявиха, че не бил редовно призован за днешното начало на процеса.

Причина за отлагането на делото днес беше именно неявяването на Баич. До днес съдът в Охрид няма яснота дали Бранко Баич е редовно призован за съдебното заседание. От съдията по делото стана ясно, че призовката е изпратена преди време, но до момента не е върнат отговор. Въпреки това в съдебната зала днес се яви адвокатът на пълномощния представител на компанията "Лойд". Той заяви единствено, че клиентът му няма вина и отказа да отговори кой трябва да бъде съден.

Другият подсъдим по делото - капитанът Сотир Филевски, отказа да отговаря на въпросите на медиите, а адвокатите му коментираха, че вината за случая не е негова, а отговорност трябва да носи застрахователната компания "Лойд", дала сертификат, че плавателният съд е годен.

Предварително се посочваше, че се очаква част от семействата на загиналите българи да предявят граждански искове. Неофициално се твърди, че те ще са зa над 1 млн. лева. Част от преживелите трагедията, които са ангажирали различна адвокатска кантора в Македония, обаче засега не смятат да предявяват иск към капитана на кораба Сотир Филевски, а само към компанията "Лойд", дала документ за годност на плавателния съд.

Гражданският иск на тази група българи, преживели трагедията, най-вероятно ще бъде предмет на друго дело, чието начало ще се чака, ако апелативният съд в Битоля потвърди евентуална осъдителна присъда за Баич, отбелязва БТА.

Корабът „Илинден" потъна в Охридското езеро на 5 септември миналата година. На борда на плавателния съд имаше близо 50 български туристи, 15 от тях се удавиха. Корабът пътувал за манастира "Св. Наум" на югозападния край на Охридското езеро. Той се е преобърнал на около 200 до 300 м от брега на Охридското езеро. Инцидентът е станал при идеални за корабоплаване атмосферни условия, при дълбочина на езерната вода от 6 до 8 метра.

Злополучното пътуване беше организирано от Боряна Георгиева. Превозвачът, нает от нея, е фирмата "Берти 13". Фирмата обаче не е имала лиценз за международен превоз на пътници. Боряна Георгиева е предлагала записването за екскурзията в автобуси на фирмата на съпруга й - "Клюнчев", която извършва превози от и до София.

Димитровградският районен съд я призна за виновна за това, че е извършвала външнотърговска туроператорска дейност без необходимата регистрация, изисквана по Закона за туризма. Тя бе глобена с 4500 лв. и лишена от правото две години да упражнява каквато и да е търговска дейност.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 10.05   1525 г. – По силата на договор от Чамаси, Аграфа (днешен южен Пинд) се сдобива с автономен статут. 1553 г. – От Лондон потегля морска експедиция на бъдещата...