При пазаруване: Следете цените и характеристиките на стоките

19.12.2022 | 12:20
по статията работи: interview interview
При пазаруване: Следете цените и характеристиките на стоките
Снимка: pixabay

Процентното намаление е това, което най-много привлича потребителите, а не цената която трябва да платят, каза в предаването „Радиокафе“ Габриела Руменова - създател на платформата "Ние, потребителите". Тя добави, че когато купуваме трябва да сме внимателни и активни, когато избираме.

„Трябва да казваме „не“ на всички случаи, в които се опитват да ни заблудят по някакъв начин. Всъщност най-голямото наказание за търговеца е да не купим от него, да кажем на други хора, че той не е коректен. По този начин той много трудно би могъл да съществува на пазара“, каза Руменова.

По думите й, когато сме решили да купим нещо е добре да разгледаме повече търговци, които предлагат същия продукт. Руменова посъветва потребителите да бъдат внимателни, когато предоставят личните си данни.

„От „Ние, потребителите“ установихме, че в търговската мрежа върви една мода, при която се издават клиентски карти, пускат се намаления от порядъка на 3 или 5 дни, в които с такива карти можеш да си купиш всичко от обекта с минус 20%. Целта, в действителност е да се приканят хората да си извадят такива карти, за да могат в последствие да ги атакуват с различни маркетингови съобщения, а в някои случаи, ако са дали такова съгласие, да предоставят личните им данни и на трети лица“, обясни Габриела Руменова пред БНР.

Тя припомни, че в Закона за защита на потребителите е регламентирано, че когато търговците предлагат намаление, то следва да бъде от старата цена, на която продуктът да е предлаган поне един месец преди това.

„Контролните органи трябва да бъдат активни, а потребителите могат да се спасят единствено като сравняват цените“, каза Руменова.

По думите й, в България все още не са изградени традиции в класическата онлайн търговия, в която потребителите си харесват нещо онлайн, плащат го онлайн и го получават.

„При нас виждаме го онлайн, отиваме да го видим във физическия магазин или обратното – плащаме с наложен платеж“.

Габриела Руменова посъветва, освен за цените, да следим и характеристиките на стоките, да гледаме дали имат гаранция и винаги да изискваме касова бележка. При евентуален проблем да се обърнем първо към търговеца, а след това и към контролните органи-

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 29.04   1672 г. – Армията на Луи XIV напада Холандия. 1770 г. – Джеймс Кук акостира край днешния Сидни (Австралия) и нарича залива Ботани 1859 г. – Започва...