Разширението на Околовръстното шосе до АМ “Тракия” струва 78 млн. лв.

09.08.2017 | 18:15
по статията работи: econ.bg
Забавянето на проекта за разширение на Околовръстното шосе е по вина на Столичната община
Разширението на Околовръстното шосе до АМ “Тракия” струва 78 млн. лв.
Снимка: БГНЕС

Ако се намерят 78 млн. лв., за период от две години и половина, може да бъде решен проблемът по един от най-натоварените пътни участници в столицата – Околовръстното шосе от “Младост” 4 до разклона за автомагистрала “Тракия”. 

Това се посочва в писмен отговор на регионалния министър Николай Нанков до депутати от ГЕРБ, съобщава БГНЕС. Забавянето на проекта за разширение на Околовръстното шосе е по вина на Столичната община. “По възлагане на Столична община за трасето на Софийски околовръстен път в разглеждания участък е изработен идеен проект, който през 2016 г. е представен в Агенция “Пътна инфраструктура” за съгласуване. 

Поради констатирани пропуски и неточности в проектната документация, агенцията е изискала от Столична община разработката да бъде коригирана и допълнена. Към момента идейният проект е на етап съгласуване с експлоатационните дружества, след което следва отново да бъде представен в Агенция за съгласуване”, пише Нанков на депутатите.

Министърът посочва още, че процедурите за избор на изпълнители, може да стартират през 2018 г., но само при следните условия: съгласуван идеен проект с отразени коментари, финализирана процедура по придобиване на нужните за строителство терени и не на последно място – осигурено финансиране, каквото липсва. Николай Нанков допълва, че при осигурен бюджет от поне 78 млн. лв., строителството на отсечката може да се извърши и поетапно. От отговора на строителния министър не се разбира, какви са противоречията за отсечката между АПИ и СО.

Строителните дейности по разширяването на Софийското околовръстно шосе стартираха в далечната 2006 г., а отсечката, която свързва “Младост” 4 и АМ “Тракия”, макар и изключително натоварена, продължава да разполага само с по едно пътно платно в двете посоки. Заради натоварения трафик в тази част на столицата, задръстванията около разклона за Горубляне и Самоков често са километрични.

От отговора на министъра се разбира, че разширение на Околовръстното шосе в този му участък, ще може да се очаква едва след края на 2020-та година. При това, ако се предвидят пари в бюджета още за 2018-та година. Парите за разширението трябва да дойдат от общината или от държавния бюджет, тъй като по европейските фондове, не е предвидено финансиране за този участък.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 13.05   1327 г. – Подписан е Черноменският договор между Втората българска държава и Византийската империя от Михаил Шишман и Андроник III. 1346 г. – Йоан VI...