Браншова асоциация се обяви срещу начина на формиране на данъка за автомобилите

24.10.2018 | 15:55
по статията работи: econ.bg
И след последните предложения за промени в Закона за местните данъци и такси, колкото по-стар е автомобилът, толкова по-малък данък се дължи, което не стимулира обновяването на автопарка, се казва в позиция на Асоциацията на автомобилните производители и
Браншова асоциация се обяви срещу начина на формиране на данъка за автомобилите
Снимка: БГНЕС

И след последните предложения за промени в Закона за местните данъци и такси, колкото по-стар е автомобилът, толкова по-малък данък се дължи, което не стимулира обновяването на автопарка, се казва в позиция на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България. В нея се уточнява, че продължава "порочната практика данъкът да се определя спрямо мощността на двигателя, като се умножава с коригиращ коефициент в зависимост от годината на производство на автомобила".

"С 2.3 пъти се увеличава данъчното бреме за автомобили до 5 години. В резултат отново колкото по-стар е автомобилът, толкова по-малък данък се дължи. В страните - членки на ЕС, не се прилага коригиращ коефициент в зависимост от годината на производство, а се стимулират с данъчни облекчения автомобилите, които са с екологична категория", се посочва в позицията.

От асоциацията, която обединява търговците на нови автомобили, подкрепят предложението за въвеждане на екологична компонента в данъка, която зависи от екологичната категория на автомобила. Посочва се обаче, че у нас преференции се дават за високоемисионни автомобили (Евро 4 и Евро 5), за които в страните от ЕС се въвеждат редица ограничения.

Като съществен пропуск се посочва липсата на данъчни облекчения за зареждащите се от контакта хибриди. "Тези автомобили никъде не фигурират като отделен клас. Те имат конструктивна възможност за автономно движение само на ток и за определен пробег между зарежданията се движат като чисти електромобили", се посочва в позицията.

В заключение от ААП посочват, че направените промени в закона увеличават минимално данъка на силно замърсяващите автомобили (с около 30 лева) и по-никакъв начин не способстват за решаването на проблемите с чистотата на въздуха и намаляване на жертвите по пътищата.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 14.03   1492 г. – Испанската кралица Изабела заповядва да бъдат експулсирани 150 000 евреи, в случай че не приемат християнството. 1697 г. – Последният свободен град...