Застраховките и пенсионното осигуряване – ключови фактори за задържането на кадри
10.09.2016 | 16:30
econ.bg
Застраховките и пенсионното осигуряване – ключови фактори за задържането на кадри
Заплатата и бонусите вече не са достатъчни да задържат добрите специалисти в една компания

Заплатите и бонусите вече не са достатъчни за привличане и задържане на добрите специалисти в компаниите. Това сочат резултатите от проучване Employee Benefits: Generating Business Impact, проведено тази година сред работодатели и сътрудници от световни компании в 12 страни от Северна и Южна Америка, Източна и Западна Европа, Азия, Северна Африка и Австралия.

Резултатите са публикувани в международния портал The Society for Human Resource Management (SHRM), цитиран от специализираното в застраховането и пенсионното осигуряване издание Инсмаркет.

Независимо от различните социални и икономически фактори във всяка страна, социалните пакети остават ключов инструмент за привличане и задържане на кадри, се казва в проучването. Почти една трета от запитаните сътрудници потвърждават, че разширеният пакет социални облекчения може да ги убеди да останат на работното си място (в Китай и Индия такова мнение споделят 58% и 51% от респондентите).

Животозастраховките и здравните застраховки, както и програмите за пенсионни спестявания стават все по-търсени като допълнителни бонуси във всички страни в света. Служителят приема като положителен знак грижата за живота и здравето му от страна на неговия работодател.

"Работодателите знаят пряката взаимовръзка между оздравителните програми за техните сътрудници и производителността на труда, което ги кара да организират различни тренинги за здравословния начин на живот сред служителите", посочва Мария Морис, изпълнителен вицепрезидент на MetLife за работа с корпоративните клиенти.

"Добрите застрахователни-социални програми ангажират служителите, повишават производителността им и отдадеността на фирмата и са един от най-ефективните бизнес-диференциатори", подчертава и Светлана Кандиба, директор "Корпоративни клиенти" в руската компания "МетЛайф".

 

 

 

 

 

 

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти