Премиерът Борисов инспектира жп ремонтите в страната
11.06.2019 | 13:35
econ.bg
Премиерът Борисов инспектира жп ремонтите в страната
Строителството на новото жп трасе, което ще свърже България с Турция и Сърбия, инспектираха в района на Елин Пелин премиерът Бойко Борисов, вицепремиерът Томислав Дончев и министрите Владислав Горанов и Росен Желязков

Строителството на новото жп трасе, което ще свърже България с Турция и Сърбия, инспектираха в района на Елин Пелин премиерът Бойко Борисов, вицепремиерът Томислав Дончев и министрите Владислав Горанов и Росен Желязков.

"Проектната скорост е 160 до 200 км. по всички нови участъци за модернизация и рехабилитация. Трябва да се има предвид, че на над 160 км в час всички 10 км отгоре оскъпяват с 10% капиталовите оперативни разходи. Балансът е важен да се направи с оглед средната скорост, а не с оглед на максимална скорост", каза Желязков.

"Това си е жп магистрала. Ние нямаме и такива територии, че да развиват по 300-400 км., защото докато я развие, трябва на следващата гара да спре", посочи Борисов.

В строителството  на трасето са ангажирани 6-7000 души, стана ясно от думите на транспортния министър Росен Желязков. Той обясни, че в момента в страната се ремонтират 30 жп гари със средства от Европейския съюз.  

По-късно министър-председателят провери и участъка от жп отсечката Пазарджик-Пловдив и обновената с евросредства сграда на гарата в Пазарджик. С пари от Европейския съюз и национално финансиране е извършено и проектирането и изграждането на системите за сигнализация и комуникация в жп участъка Септември - Пловдив.

След инспекцията премиерът Борисов продължи проверката на трасето с влак към Пловдив. На гара Тодор Каблешков министрите разгледаха интермодален терминал за претоварване от автомобили на влакови композиции, пътуващи от и за Турция.

"Интермодалният терминал вече си е достигнал не само прогнозното, но го е и надминал. Това са някъде около 60, а ще стигнат и до 100 скоро. Това са два влака на ден към Турция. Товарите са се увеличили два пъти. Всеки ден има влак за Турция. Следващата задача е да направим терминалите Варна, пристанищата, защото там ни е другият голям потенциал, контейнерите терминали", допълни Желязков.

"Което показва, че като станат готови линиите, това е идеята - да прехвърляме тирове, контейнери на влака и да не пътуват по магистралите".

С изграждането на отсечката от линията София - Пловдив и другите участъци ще се постигне намаляване на времето за пътуване между София и Пловдив до 1 час и 10 минути. Ще се създаде и възможност придвижването на хората от крайградските зони към София и обратно да се поеме от жп транспорт в тясна връзка с градския транспорт, основно метрото. Това ще даде удобна алтернатива на над 3000 човека от Елин Пелин, Казичене, Искър и др., които ежедневно пътуват с автомобилите си към София, съобщиха от пресслужбата на МС. 

При изпълнението на проекта ще бъдат реконструирани 6 броя мостове, ще се премахнат прелези и на тяхно място ще се построят 17 броя нови надлези и подлези. В 6 гари ще се модернизират пероните за улеснен достъп на гражданите и лицата с намалена подвижност. Проектът се финансира по Механизма за Свързана Европа и е на обща стойност 133 млн. лв., от които 113 млн. лв. безвъзмездна помощ от ЕС и 20 млн. лв. национално съфинансиране.

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти