Какво трябва да знаем за мотивационното писмо?
20.04.2013 | 13:50
Какво трябва да знаем за мотивационното писмо?
Шаблоните не са за препоръчване, но някои неща просто трябва да присъстват

Кандидатстването за работа е сложен и понякога дълъг процес, за който е необходимо да положим усилия. След като успеем да напишем подходящо CV за длъжността, която искаме, в повечето случаи трябва да дадем доста от себе си, когато пишем мотивационно писмо. А както знаем, работодателите искат да видят, че сме мотивиране да работим. Какво обаче трябва да знаем за писането на мотивация?

Трябва ли мотивационното писмо да следва определена структура?

Отговор на този въпрос за Econ.bg даде иновативният трейнър и специалист по кариерна подготовка Иван Диков*. Според него мотивационното писмо е хубаво винаги да е написано за конкретния случай. "С други думи, шаблоните не са за препоръчване", смята той.

Същевременно обаче, според експерта, могат да се отличат няколко общи елемента, които е препоръчително да присъстват във вашите мотивационни писма:

  • Лично представяне
  • Какво знаете за компанията
  • Защо искате да кандидадствате в нея
  • Какво ви прави подходящ кандидат
  • Заключителна част

Можем ли да пращаме мотивация, когато такава не се изисква? Какво показва това?

Винаги е хубаво да имаме подготвено мотивационно писмо за позицията, за която кандидатстваме. Но правилото е, да се изпраща, когато е поискано, смята Иван Диков.

Разбира се, че може понякога да донесе "бонус" точки, ако допълнително изпратим мотивационно писмо. Но по-често е възможно това да бъде разчетено като отчаян ход и че вие желаете тази позиция на цената на всичко, заявява още специалистът по кариерна подготовка. 

По думите му, затова и е препоръчително да имате готово мотивационно писмо, което да се пратите, само ако е поискано. "А дори и да не го поскат, то ще ви бъде полезно, когато ви поканят на интервю и ви попитат каква е вашата мотивация да кандидаствате?, заявява още експертът.

*Иван Диков е иновативен трейнър и еклсклузивен LinkedIn консултант за България. Обучил е през последните 4 години над 3000 души, като сферите му на експертиза са кариерна подготовка, LinkedIn, нетуъринг, ораторско майсторство и обучителни умения.

Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!

Още по темата
Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти