Супер храни за супер служители
05.03.2013 | 18:10
Супер храни за супер служители
Всеки сезон има своите супер храни, с които трябва да снабдим и хладилника, и тялото си

В началото на пролетта всеки усеща липсата на енергия, а това оказва влияние и върху работоспособността му. Най-лесният начин да се предпазим от подобна пролетна умора е като избираме внимателно храните, които консумираме.

Всеки сезон има своите супер храни, с които трябва да снабдим и хладилника, и тялото си. Но има и едни други суперхрани – тези, които е добре да приемаме целогодишно, независимо от сезона.

Huffington Post, с помощта на няколко тесни специалисти, изготви един супер полезен списък, който ще превърне предстоящата пролет в здрава, зелена и апетитна, пише Kulinar.bg.

Ето и част от храните:

Бадеми. Богати са на фибри, витамини, минерали, антиоксиданти, но и калории, така че е добре да не се прекалява с тях.

Ябълки. Съдържат пектин, който намалява лошия холестерол.

Артишок. Богати на фибри. По-точно, 12 грама в една малка чаша.

Авокадо. Изобилства на мононенаситени и полинаситени мастни киселини.

Цвекло. Съдържа витамини В3, В6, С, бета-каротен, магнезий, калций, цинк и желязо.

Къпини и малини. Съдържат мощни антиоксиданти, главно антоцианини и елагова киселина. За тях е доказано, че намаляват вредата от свободните радикали на здравите клетки.

Боровинки. Също както екзотичните си братовчеди, боровинките са пълни с полезни вещества. Специалистите са открили в тях съдържанието на елагова киселина – антиоксидант, който доказано забавя растежа на някои видове ракови тумори

Броколи. Съединението сулфорафан, характерно за броколите и зеленчуците от този тип, лекува остра лимфна левкоза.

Кафяв ориз. Има по-различен вкус от обикновения бял ориз. Препоръчва се на хора, които са на  диета.

Брюкселско зеле. Хапвайте го на салата и крем супи.

Череши. Богатата на череши или черешов сок диета намалява възпалителните процеси при възрастни, страдащи от затлъстяване.

Семена от чиа. Буквално ненадминати в растителния свят. Чудните семенца са били основна храна на древните Ацтеки и Маи, чиито воини ги хапвали за сила и издръжливост.

Кафе. Колкото повече кафе пие човек, толкова по-малка е вероятността (с поне 15%) да има проблеми със сърцето или да се зарази с някой от многобройните вируси, дебнещи ни отвсякъде.

Черен шоколад. Консумирането на истински черен шоколад (с минимум 70% съдържание на какао) също има доказан положителен ефект върху либидото на жената.

Яйца. Едно голямо, твърдо сварено яйце съдържа около 78 калории и 5,3 г мазнини, като 1,6 от тези мазнини са „лоши“.

Ленено семе. Млеката от семена стават все по-полулярни. Могат да се получават от: конопено семе, слънчогледови семки, ленено семе, тиквени семки и много други.

Джинджифил. Помага при симптоми на настинка и грип. Освен това, успокоява мускулите и помага на храносмилането.

Кисело мляко. Консуматорите на кисело мляко се хранят по-балансирано от хората, които не го включват в менюто си.

Пълния списък със супер храните ще откриете при колегите ни от Kulinar.bg

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти