Turkish Airlines обяви целите си за 2018 г.
16.01.2018 | 12:00
econ.bg
Turkish Airlines обяви целите си за 2018 г.
Авиокомпанията с по-добро от очакваното представяне за 2017 г.

Turkish Airlines приключи 2017 г. с голям успех и си постави високи цели за новата година. През 2018 г. авиокомпанията ще премести своя хъб в 3-тото летище в Истанбул. 

Броят на пътниците през изминалата година се е увеличил с 9,3% спрямо предходната, като авиокомпанията е превозила 68,6 милиона пътници. Коефициентът на затоварване (процентът от седалковия капацитет, който е фактически продаден и използван) също се е увеличил спрямо 2016 г. – с 4.7 пункта, достигайки 79,1%. Световният превозвач достигна най-високия коефициент на затоварване в своята история през последния месец на 2017 г. – 79,5 %.

Председателят на Управителния съвет и на Изпълнителния комитет на Turkish Airlines, Мехмед Илкер Айджъ, даде първите сигнали за постигнатия в края на 2017 г. успех още през януари 2017 г., когато заяви: „Ние вярваме, че 2017 ще бъде много по-добра година от 2016. Затова съставихме нашите планове и бюджет съответно това. Ние анализирахме условията в Турция, в региона и в индустрията, както и развитието и тенденциите в авиационния и туристическия сектор. Вярвам, че ще приключим 2017 г. успешно, а Turkish Airlines ще увеличи своето влияние, стойността на своя бранд и пазарния си дял за пореден път.“

Оценка на резултатите от трафика за декември 2017 г.:

Общият коефициентът на затоварване се е покачил с 5.1 пункта, достигайки 79,7% при ръст на броя налични места на база километри от 8,9% и ръст на международния коефициент на затоварване с 5 пункта до 79,2%. Вътрешните и международните полети достигнаха рекордно висок за Turkish Airlines коефициент на затоварване.

Двуцифреният ръст в търсенето (приходи на километър), който започна през юли, продължи, достигайки 16,3%.

Общият брой на превозените пътници също се покачи с 21,4%, достигайки 5,5 милиона пасажери.

Изключвайки транзитните пътници, броят на международните пасажери е нараснал с 39%.

През декември превозът на товари / поща също нарасна с 18,4% спрямо 2016 г. Основен принос за ръста в обема са Близкият изток – с 28,7% увеличение, и Европа – с 24% увеличение.

През декември коефициентът на затоварване се е увеличил за всички региони. Близкият изток, Северна Америка и Африка показаха видим растеж сред другите региони съответно със 7.1 пункта, 6.8 пункта и 5.6 пункта.

Оценка на резултатите от трафика за периода януари – декември 2017 г.:

За периода януари – декември ръстът в търсенето и общия брой пътници бяха съответно 7,9% и 9,3% спрямо същия период предишната година. Общият брой пътници е достигнал 68,6 милиона.

За периода януари – декември общият коефициент на затоварване се е подобрил с 4.7 пункта, достигайки 79,1%, като в същото време при международния коефициент на натоварване е отчетен ръст от 5 пункта, достигайки 78,4%.

Според неконсолидирания бюджет за 2018 г., одобрен от Борда на директорите под председателството на г-н Мехмед Илкер Айджъ, председател на Управителния съвет и Изпълнителния комитет на Turkish Airlines, насоките относно целите и очакванията на организацията за 2018 г. са както следва:

Развитие на трафика

Общият брой на превозваните пътници да достигне 74 милиона, включващи 33 милиона по вътрешни линии и 41 милиона по международни такива.

Докато коефициентът на затоварване се очаква да бъде в диапазона от 79 до 80%, общият брой на разполагаемите място-километри (ASK) ще достигне приблизително 183 милиарда с увеличение от 5 до 6% в сравнение с 2017 г. Очаква се увеличеният капацитет да бъде 10% в Турция, 9% – в Близкия изток, 6% – в Европа, 6% – в Далечния изток, 4% – в Америка и 3% – в Африка.

През 2018 г. се очаква превозът на товари / поща да нарасне с 21%, достигайки 1,3 млн. тона. 

Финансово развитие (неконсолидирано)

През 2018 г. се очаква потреблението на самолетно гориво да се увеличи с 9% в сравнение с 2017 г.

Средната стойност на самолетното гориво (включително хеджиране на горивото) се очаква да бъде 633 долара / тон през 2018 г.

Корпорацията има за цел да генерира приходи от продажби в размер на 11,8 млрд. долара. 

Разход за разполагаемо място-километър (Cost per available seat kilometer – CASK), без горивото, се очаква да се увеличи с между 3 и 5%.

Неконсолидираният показател EBITDAR е планиран да бъде между 21 и 22%, а консолидираният показател EBITDAR – между 23 и 24%.

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти