Драматичен спад на продажбите на дребно в Германия през септември
31.10.2016 | 12:25
econ.bg
Драматичен спад на продажбите на дребно в Германия през септември
Данните са и важен компонент за БВП на Германия, тъй като вътрешното потребление е един от основните двигатели за растежа на водещата европейска икономика

Продажбите на дребно в Германия регистрираха през септември най-солидно понижение от близо две години насам, влошавайки се за втори пореден месец, което сякаш е сигнал, че опасенията от терористични атаки и глобалната икономическа несигурност започват да вредят на потреблението във водещата европейска икономика, показват данни на немската федерална статистика Destatis. Това може да попари надеждите, че вътрешните потребителски разходи ще продължават да бъдат основен двигател за растежа на германската икономика през третото тримесечие на годината.

През септември продажбите на дребно се свиха изненадващо с цели 1,4 на месечна база при очаквания за повишение с 0,2% и след техен спад с 0,3% през август (слаба възходяща ревизия от предишна оценка за понижение с 0,4%).

Според Destatis най-солидният от близо две години насам спад на продажбите на дребно се дължи в голяма степен на необичайно топлото време в началото на есента, което намали рязко търсенето на зимни дрехи и обувни принадлежности.

На годишна база продажбите на дребно във водещата европейска икономика нараснаха с едва 0,4% (спрямо септември 2015-а) след техен ръст с 3,8% месец по-рано (възходяща ревизия от повишение с 3,7%) и прогноза за растеж с 1,5 на сто.

Трябва да се има предвид, че проучване на института GfK от миналата седмица показа влошаване на потребителските нагласи в Германия за ноември, визирайки заплахите за възможни терористични заплахи в страната и нарастващите трудности за външната среда на търговия.

Въпреки това Германската асоциация на търговците на дребно (HDE) продължава да очаква номинален растеж на продажбите на дребно през настоящата година с 2,5 на сто.

Индексът на продажбите на дребно е основен измерител за потребителските разходи, който определя промяната в общия обем на инфлационно-коригираните продажби на търговците на дребно, изключващ продажбите на автомобили и продажбите в бензиностанциите.

Данните са и важен компонент за БВП на Германия, тъй като вътрешното потребление е един от основните двигатели за растежа на водещата европейска икономика.

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти