Еврокомисията отчете подобряване на условията от компаниите за коли под наем
19.01.2017 | 16:20
econ.bg
Еврокомисията отчете подобряване на условията от компаниите за коли под наем
Важен нов момент е и информирането на потребителите за цената на незадължителните допълнителни услуги, особено за застраховките, които ограничават отговорността на наемателя при щета

Компаниите, предоставящи в Европа услугата автомобили под наем, са подобрили условията, които предлагат на своите клиенти, отчете Европейската комисия, предаде БТА. Като фактор за това се посочват разпоредбите на ЕС за защита на потребителите.

Петте водещи дружества в областта на предоставянето на автомобили под наем - "Авис" (Avis), "Юрокар" (Europcar), "Ентърпрайз" (Enterprise), "Херц" (Hertz) и "Сикст" (Sixt), вече са съобразили условията си с препоръките, като продължава разработването на практически насоки, така че те да обхванат целия сектор.

Сред промените са в общата цена при резервацията да се включват всички неизбежни такси. Например, когато зимните гуми са задължителни по закон в някои държави, това ще бъде отразено в основната цена.

Пробив има и при описанието на основните услуги по даване под наем на разбираем език. Потребителите вече разполагат с ясна информация за основните характеристики на договора за даване под наем (пробег, политика за горивото, условия за отмяна на резервацията, изисквания за депозити и т.н.).

Важен нов момент е и информирането на потребителите за цената на незадължителните допълнителни услуги, особено за застраховките, които ограничават отговорността на наемателя при щета. Новите регламенти предвиждат също наемателите да получават колата с пълен резервоар и да я върнат с пълен резервоар.

Новите условия задължават компаниите да информират потребителите за доказателствата за щетите, преди да им бъде удържана съответната сума. Те имат и възможността да оспорят всяка щета, преди да им бъде удържана каквато и да било сума.

До фокуса върху проблемите в сектора за рент-а-кар услугите се стигна, след като през 2014 година беше отчетено, че европейските потребителски центрове получават голям брой жалби от туристи. Броят на жалбите се е удвоил между 2010 и 2016 година, докато общият брой на жалбите, получени от европейските потребителски центрове, е нараснал само с две трети.

Установени са близо 1050 случая през 2012, 1750 през 2014 и над 2000 през 2016 година. Тези доказателства за широко разпространение на проблеми в сектора, отбелязани от европейските потребителски центрове, станаха причина ЕК да поиска от националните правоприлагащи власти под ръководството на Службата за защита на конкуренцията и пазарите на Великобритания да действат съвместно, за да се изисква по-добро спазване на законодателството на ЕС за защита на потребителите.

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти