Екотаксата за стари коли се вдига с 15% въпреки заканите да скочи драстично
22.05.2018 | 11:00
econ.bg
Екотаксата за стари коли се вдига с 15% въпреки заканите да скочи драстично
Както досега екотаксите няма да зависят от това дали автомобилът е дизелов, бензинов или на газ, като определяща ще е единствено възрастта

Въпреки че от няколко месеца министърът на екологията Нено Димов уверява, че екотаксата за автомобили над 10 години ще скочи драстично, днес по "Нова телевизия" той обяви, че повишението ще е с около 15%. Плановете са електромобилите да не се облагат, а за хибридите тя да се намали.

На страницата на министерството на околната среда и водите е публикуван за обществено обсъждане проект на постановление на Министерския съвет за изменение и допълнение на нормативните актове в областта на управление на отпадъците, където са посочени новите размери на продуктовите такси.

В момента купувачите на колите на ток плащат 102 лева екотакса при тяхната регистрация, като предложението е тя да не се дължи от 2022 г. За хибридите размерът зависи от възрастта, като варира между 124 и 227 лева. Новото предложение е сумата да е от 100 до 255 лева, пак в зависимост от това на колко години е колата.

Както досега екотаксите няма да зависят от това дали автомобилът е дизелов, бензинов или на газ, като определяща ще е единствено възрастта. За превозните средства до 5 години тя остава 194 лева. Ако се приемат исканите от екоминистерството промени, то за превозните средства, произведени преди над 10 години, ще се плаща с 35 лева повече, или 310 лева. За автомобилите на между пет и десет години ще се дължат 290 лева, или с 30 лева повече, отколкото сега.

Нено Димов посочи, днес, че ако предложените от екоминистерството продуктовите такси се приемат, ще бъдат обхванати моторни превозни средства, за които сега не се плаща нищо.

"Това е една стъпка от поредица от стъпки и знак за намеренията на държавата", увери екоминистърът. Екотакса, или както се нарича продуктова такса, се плаща да всички продукти, като парите се използват за оползотворяване на отпадъците, които остават сред тяхното изхвърляне.

Във връзка с планираните забрани за дизелови автомобили в Западна Европа, Нено Димов повтори тезата си, че това изкривява пазара и който го причинява, трябва да се погрижи тези превозни средства да не се окажат в страни, в които такива ограничения няма. Той допълни, че ще започне активните действия за изработване на такъв регламент, след края на българското европредседателство.

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти