КЗП проверява зимните хижи
02.11.2011 | 10:07
КЗП проверява зимните хижи
Направете резервация през регистриран туроператор, съветват от комисията

Комисията за защита на потребителите (КЗП) започва проверки на хижите в зимните курорти. Инспекторите ще следят за това категоризирани ли са работещите туристически спални, хижи и учебни центрове и отговарят ли предоставяните в тях услуги на дадената им категория. На проверка подлежат и прилежащите към хижите заведения за хранене - бюфетите, както и столовите с и без сервитьорско обслужване.

Продължават и проверките в хотелите и заведенията за хранене и развлечения на територията на зимните курорти. В заведенията инспекторите ще следят за наличие на лист и карт-меню, а в хотелите - за предоставяне на ценоразпис на предлаганите в тях допълнителни услуги. Удостоверението за категоризация трябва да е поставено на видно място, за да може туристът да се увери, че посетеният от него обект е категоризиран, информират от комисията.

Целта на инспекциите преди началото на активния сезон е да се установи актуалното състояние на туристическите обекти, в които се очакват повече посетители през зимата. При несъответствие с нормативните изисквания ще бъдат налагани санкции и вземани необходимите мерки за преустановяване на нарушенията.

Полезни съвети от КЗП:

1. Когато избирате маршрут за планински преход, е добре да се уверите, че хижите, през които планирате да преминете, работят.

2. За да не останете разочаровани от условията, следва да се запознаете с различните видове туристически хижи и разликите в качеството на предлаганите в тях услуги. Туристическата хижа, например, е обзаведена с мебелировка, съоръжения, съдове и прибори от първа необходимост за самостоятелно обслужване. Туристическата спалня има най-необходимата мебелировка за предлагане на основни и допълнителни услуги и предоставя туристическа, краеведска, екологична и друга информация. Хижите и спалните могат да бъдат категоризирани от един до три еделвайса.

Туристическият учебен център е оборудван за провеждане на обучение по различни видове туризъм, алпинизъм, ориентиране, спелеология, водни ски и други спортове. Разполага с учебни и спортни зали, методични кабинети, библиотека и др. Той може да бъде с категория два или три еделвайса.

3. Различните видове заведения за хранене към туристическите хижи също предлагат различно ниво на обслужване. Туристическата столова предлага ограничен асортимент от кухненска продукция, сладкарски, тестени и други изделия, пиво, топли и студени безалкохолни напитки предимно на самообслужване. Туристическият бюфет разполага с ограничен асортимент от готови и пакетирани хранителни стоки, студени и топли сандвичи, тестени и захарни изделия, пиво, топли и студени напитки.Столовата и бюфетът са с категория един или два еделвайса.

Туристическата столова със сервитьорско обслужване има разнообразен асортимент от кухненска и сладкарска продукция, безалкохолни и алкохолни напитки, пиво, топли напитки и др. Освен това за нея са задължителни лист- и карт-менюта, мека мебел, украса, гардероб и др. Тя е два или три еделвайса.

4. Ако планирате почивка в планински хотел, е добре предварително да съберете повече информация за няколко алтернативни обекта, които отговарят на Вашите нужди. Проверете дали тези обекти са категоризирани и какви са условията в тях и допълнителните услуги, които евентуално бихте желали да ползвате. Съветваме Ви да потърсите в интернет форуми мнения на хора, които вече са ги посетили, за да се запознаете с техните впечатления от престоя им там.

5. Най-добрият вариант е да направите своята резервация през регистриран туроператор. Изискайте от него сертификата за застраховка, която да покрие отговорността му за причинени вреди вследствие неразплащане с контрагентите му, неплатежоспособност или несъстоятелност. Настоявайте предварителната информация за избрания от Вас пакет да Ви бъде предоставена в писмен вид, да Ви бъдат издадени договор за пътуването и ваучер, както и документ за платената сума.

 

 

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти