Кампаниите, които ни стимулираха да бъдем по-отговорни на пътя*
01.12.2011 | 11:35
Кампаниите, които ни стимулираха да бъдем по-отговорни на пътя*
Снощи бяха връчени Годишните награди за пътна безопасност

Броят на загиналите при катастрофи е намален драстично от 1060 през 2009 г. на 775 души през 2010 година. От началото на настоящата годината по пътищата на страната са загинали 603 души.

През годините кампаниите, свързани с темата за пътната безопасност, са оказали положително влияние за намаляване на катастрофите и загиналите по пътищата. Поставените видеокамери по магистралите също са допринесли за по-малкия брой жертви през последната година. Това отчетоха снощи от фондацията "Годишни награди за пътна безопасност", която за първи път отличи положителни инициативи в областта на безопасността на движението, повишаването на културата на пътя и предотвратяването на пътно-транспортни произшествия (ПТП).

*Econ.bg беше медиен партньор на събитието.

Журито в конкурса беше съставено от представители на: Главна дирекция "Охранителна полиция", Отдел "Пътна полиция", Национално сдружение на общините в Република България, Съюз на българските автомобилисти, Български червен кръст, Министерство на транспорта, Държавно-обществена консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата, Национална асоциация "Професионална подготовка и квалификация", журналисти.

Награди бяха раздадени в 6 категории. Бяха връчени и две допълнителни специални отличия на фондацията.

В първата категория "Инициативи за пътна безопасност от неправителствени организации" победител стана Фондация "Приказка за пътя" (снимка 1). Тя има за цел да подготви и образова младите хора, които са реални участници в пътната обстановка. Под формата на игри и интерактивни забавления те се потапят в пътната обстановка, наблюдават опасни ситуации, обучават се да реагират бързо и адекватно в кризисни моменти.

Econ.bg

Снимка 1: Фондация "Приказка за пътя" получава наградата. Фотограф: Econ.bg

Две награди бяха раздадени в категорията "Инициативи за пътна безопасност от детски градини и училища". Единият приз отиде във витрината на столичната ЦДГ № 64 "Вяра, Надежда, Любов" (снимка 2) за проекта "Детето на пътя - със знания и опит - авторски модел за планиране на възпитателно-образователните взаимодействия учител - дете".

Econ.bg

Снимка 2: Награждаване на ЦДГ "Вяра, Надежда, Любов", София. Фотограф: Econ.bg

Втората статуетка отиде в столичното 138-о СОУ "Проф. Васил Златарски" (снимка 3) за проекта "Да шофирам пил? Не, благодаря!", който има за цел да организира превантивна кампания срещу употребата на алкохол от непълнолетни младежи.

Econ.bg

Снимка 3: Приз за 138 СОУ „Проф. Васил Златарски", София. Фотограф: Econ.bg

В категорията "Специална награда на служител на пътна полиция с личен принос" (предотвратил пътен инциден, участвал в спасяване на пострадали при ПТП или оказал помощ на такива хора) посмъртно беше отличена говорителят на МВР - Стара Загора Йонка Георгиева, която трагично загина през това лято в тежка автобусна катастрофа на магистрала "Тракия" (снимка 4).

Econ.bg

Снимка 4: Посмърна награда за Йонка Георгиева. Фотограф: Econ.bg

Отличено в категорията "Журналистически материали, публикации в пресата, журналисти, предавания и медии отразяващи проблемите на пътната безопасност" е предаването на БНР "Хора, пътища, автомобили" (снимка 5).

Econ.bg

Снимка 5: Водещият на "Хора, пътища, автомобили" Светослав Костов с наградата. Фотограф: Econ.bg

В категорията "Номинации за инициативи за пътна безопасност от държавни институции и местни администрации" победител е МВР, ГД "Охранителна полиция", Отдел "Пътна полиция" с кампанията "Коланите спасяват живот!". Целта на кампанията е да се постигне над 90% ползваемост на предпазните средства на предните седалки на автомобилите и над 50% на задните седалки и системите за превозване на деца (снимка 6).

Econ.bg

Снимка 6: Награда за МВР, ГД "Охранителна полиция". Фотограф: Econ.bg

В последната категория - "Инициативи за пътна безопасност от фирми и корпорации", победител е "Еко България" с проекта "Обади се, като стигнеш". Това е дългосрочна програма за корпоративна социална отговорност, която насърчава разумното и толерантно поведение на пътя. В кампанията се набляга на личната отговорност на всеки шофьор. Дългосрочната цел е промяната на отношението към шофирането и насърчаване на всички участници в движението да бъдат отговорни към себе си и околните на пътя (снимка 7).

imgp1353_3648_01

Снимка 7: Признание за "Еко България". Фотограф: Econ.bg

Специалните награди на фондацията отидоха при сдружение "Отворена младеж" за проекта му "Шофирай отговорно” и Съвета по безопасност към Столичния общински съвет, който е разработил проекта "Моят безопасен маршрут до училище".

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти