Китайските потребители представляват една трета от глобалния пазар за луксозни стоки
27.11.2017 | 15:55
econ.bg
Китайските потребители представляват една трета от глобалния пазар за луксозни стоки
Средната класа в Китай и поколението на 90-те представляват главната покупателна сила на глобалния пазар за луксозни стоки

Скорошен доклад за състоянието на световния пазар за луксозни стоки показва, че оборотът на глобалния пазар за луксозни стоки е достигнал 1.2 трилиона евро (1.4 трилиона долара), като китайските потребители са допринесли с 32% за него.

Експерти предвиждат, че този процент ще се покачи до 44% или 1 трилион юана (151.5 милиарда долара) до 2025 г. Според доклада, средната класа в Китай и поколението на 90-те представляват главната покупателна сила на глобалния пазар за луксозни стоки. С годишен разполагаем доход от 10 000 до 16 000 долара, възникващата средна класа се превръща бързо в двигател на потреблението на луксозни стоки. Жените водят по проценти с 62%, докато младото поколение съставлява 45% от общите купувачи.

В доклада се посочва още, че едва 70% от китайските потребители купуват луксозни стоки в страната. Възползвайки се от бума на електронната търговия в Китай, луксозните марки започнаха да отварят магазини в платформи като Tmall.com, WeChat, JD.com и др.

 

 

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти