Нискотарифни компании имат огромен интерес към концесията на летище София, заяви Желязков
25.11.2018 | 10:20
econ.bg
Нискотарифни компании имат огромен интерес към концесията на летище София, заяви Желязков
Първоначалният срок за подаването на оферти беше до 22 октомври, но след встъпването си в длъжност новият транспортен министър Росен Желязков удължи срока с един месец – до 22 ноември

Интересът на нискотарифните компании към летище София е огромен. Много от големите европейски оператори се обръщат с въпроси и затова удължихме периода за подаване на оферти в процедурата за концесия до 29 януари. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщения Росен Желязков в Бургас на форум на Предприемачи ГЕРБ.

Това е вторият опит за отдаване на концесия на летището, като търгът беше обявен на 5 юли. Тръжните условия са подготвени с помощта на Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие, които значително завишиха изискванията спрямо бъдещите кандидати и увеличиха концесионното плащане спрямо първата прекратена процедура от служебния кабинет на Огнян Герджиков, назначен от президента Румен Радев.

Първоначалният срок за подаването на оферти беше до 22 октомври, но след встъпването си в длъжност новият транспортен министър Росен Желязков удължи срока с един месец – до 22 ноември. Това стана в деня, в който британският оператор на летището в Манчестър MAG обяви официално, че ще подаде оферта в партньорство с китайската държавна компания BCEG.

Концесията е за срок от 35 години с възможност за удължаване. Бъдещият концесионер трябва да изгради нов трети терминал на летището, да разшири втория и евентуално да построи нова писта за срока на концесията. Трябва да бъдат инвестирани най-малко 1.17 млрд. лв. (600 млн. евро). Авансовото концесионно плащане е минимум 550 млн. лв. без ДДС, а годишното концесионно възнаграждение е не по-малко от 15 милиона лева без ДДС или 10% от общия размер на общите приходи от всички дейности за текущата година.

Пред предприемачите Желязко акцентира върху важността за развитие на транспортните връзки в страната и правилното формулиране на българския интерес в стратегията за следващия програмен период на Европейския съюз.

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти