Птичи грип в Китай свива продажбите на KFC
11.04.2013 | 17:50
Птичи грип в Китай свива продажбите на KFC
Според анализатори проблемите на компанията в голямата азиатска страна са дълбоки

 

Най-голямата чуждестранна верига за бързо хранене в Китай Yum Brands е в опасност да не реализира 2-цифрен ръст на приходите, какъвто постига в последните години. Това става, тъй като компанията има проблеми със страха на хората от консумирането на предлаганата храна на фона на птичия грип в азиатската страна - най-доходоносния пазар на компанията, пише агенция „Ройтерс“.

Yum Brands - американска фирма, чиито акции се търгуват в САЩ, е най-голямата ресторантьорска верига по брой на обектите. Тя има лиценз за предлагането на марките KFC, Pizza Hut, Taco Bell и др.

От компанията съобщиха, че избухването на епидемия от смъртоносния птичи грип в Китай ще има „значително негативно влияние“ върху продажбите в магазините от марката KFC в страната през април тази година.

Според анализатори проблемите на компанията в голямата азиатска икономика са много дълбоки. По мнение на експерти ще трябва повече време от простото изчезване на грипа за възстановяване на продажбите, които започнаха да се забавят преди появилия се страх от консумация на пилешко месо. Китайският пазар формира повече от половината от световните продажби на Yum Brands.

По думите на независимия бизнес анализатор Франк Гибсън KFC започва годината с много лош старт. Според него в дългосрочен план за компанията ще е трудно да поддържа растежа, който са имали в миналото.

От Yum Brands заявиха, че планират да образоват потребителите, че добре сготвеното пиле без опасност може да се консумира. Резултатите за продажбите на компанията за март тази година показват 16% спад в KFC и 4% ръст на продажбите на Pizza Hut.

Още по темата
Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти