Срокът за подаване на оферти за концесията на летище София е удължен за четвърти път
02.01.2019 | 15:30
econ.bg
Срокът за подаване на оферти за концесията на летище София е удължен за четвърти път
Тръжните условия са подготвени с помощта на Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие, които значително завишиха изискванията спрямо бъдещите кандидати и увеличиха концесионното плащане

Срокът за подаване на оферти за концесията на летище София е удължен за четвърти път – вместо до 29 януари оферти може да се подават до 16.30 часа на 5 февруари. Информацията беше потвърдена пред "Дневник" от Министерството на транспорта, а решението е взето на 26 декември.

Има и промени в концесионния договор - трето лице с финансови възможности (банка) ще може да стане страна в него. Максималният размер на неговата отговорност е 200 млн. лв. Гаранциите за изпълнение на строителство са 10% от планираните дейности за 5 г., а максималната за дейността на концесионера е 15 млн. евро.

Тръжните условия са подготвени с помощта на Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие, които значително завишиха изискванията спрямо бъдещите кандидати и увеличиха концесионното плащане спрямо първата прекратена процедура от служебния кабинет на Огнян Герджиков, назначен от президента Румен Радев.

Първоначалният срок за подаването на оферти беше до 22 октомври, но след встъпването си в длъжност новият транспортен министър Росен Желязков удължи срока с един месец – до 22 ноември. Това стана в деня, в който британският оператор на летището в Манчестър MAG обяви официално, че ще подаде оферта в партньорство с китайската държавна компания BCEG. След това срокът периодът отново беше удължен - до 29 януари.

Концесията е за срок от 35 години с възможност за удължаване. Бъдещият концесионер трябва да изгради нов трети терминал на летището, да разшири втория и евентуално да построи нова писта за срока на концесията. Трябва да бъдат инвестирани най-малко 1.17 млрд. лв. (600 млн. евро). Авансовото концесионно плащане е минимум 550 млн. лв. без ДДС.

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти