Хотелиерите искат държавата да плаща за реклама в самолетите
06.03.2019 | 09:40
econ.bg
Хотелиерите искат държавата да плаща за реклама в самолетите
Доц. Румен Драганов, член на Контролния съвет на Национален борд по туризъм, разкри, че по време на срещата между премиерите Бойко Борисов и Дмитрий Медведев са обсъдени и други мерки, които да върнат руснаците по нашето Черноморие

Българското правителство смята да подпомага с държавни средства туристическите чартърни полети. Това е една от мерките, които да подпомогне драстичния спад на руските туристи през последната година, стана ясно по време на българо-руски форум в София, предаде БГНЕС.

Доц. Румен Драганов, член на Контролния съвет на Национален борд по туризъм, разкри, че по време на срещата между премиерите Бойко Борисов и Дмитрий Медведев са обсъдени и други мерки, които да върнат руснаците по нашето Черноморие.

Драганов обясни, че България е конкурентоспособна на Турция, но заради срива на руската рубла след наложените санкции, страната ни е по-скъпа за почивка на руснаците спряно южната ни съседка.

Поставен беше въпросът за плащане за реклама в самолетите, които возят туристите – нещо, което е практика в нашите конкурентни дестинации. „Те го правят с ясното съзнание, че са собственици на публична собственост- археология, архитектура, нематериално културно наследство. Съседите плащат по 6000 евро на всеки полет за реклама. Това дотира полета и прави цената по-конкурентоспособна“, обясни Драганов и разкри, че Борисов е възложил изготвянето на подобно проучване.

„Многократно сме се противопоставяли на твърдения, че собствеността в туризма е частна. Самият факт, че се отдават на концесии плажните ивици означава, че държавата е собственик. Съвсем редно е държавата да си влезе в обувките на партньор на туристическия бизнес и да заплаща средства за реклама“.

Румен Драганов припомни, че след въвеждането на санкциите от ЕС през 2016 година е отчетен спад от 160 000 руски туристи. Българският бизнес ще предложи на руските си колеги нов подход—въвеждане на т.нар. „умни туристически комплекси“ и по-този начин да се предпазят от евентуални бъдещи сривове на руската рубла. Методът е познат още от времето на „Балкантурист“ при въвеждането на талони за почивка за руснаците по нашите курорти. 

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти