"БДЖ-Товарни превози" със 104 млн. лв. дългове
14.03.2012 | 09:24
"БДЖ-Товарни превози" със 104 млн. лв. дългове
Огромните задължения са основно към НКЖИ

"БДЖ-Товарни превози” ще бъде продадено заедно с дългове от 104 млн. лв.

Огромните задължения, които са записани във финансовия анализ на превозвача, излязоха наяве след среща на синдикатите с ръководството на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК). Те са основно към Национална компания “Железопътна инфраструктура” заради невнесени такси за преминаване по релсите. Друга част са по облигационен заем към ЕБВР и към чуждестранни железопътни администрации.

Оценката на цялото предприятие е в диапазона 190-250 млн. лева, но с толкова големи задължения на практика е изключено да се очакват оферти от този порядък за 100% от предприятието. Това става ясно публикация на вестник "Труд".

Бъдещият собственик на “БДЖ-Товарни превози” ще трябва да инвестира ударно поне 50 млн. евро за нови вагони и локомотиви през първата година след сделката. Според лидера на жп синдиката към КНСБ Петър Бунев на срещата в АПСК е станало ясно, че няма да се допускат оферти на консорциуми. “Инвеститорите ще са или превозвачи, или финансови компании, но те няма да могат да се сдружават помежду си. Така реално се ограничава броят на евентуалните кандидат-купувачи”, категоричен е синдикалистът.

Агенцията на практика е приела предложенията за профил на инвеститорите, направени от транспортното министерство. От стратегическите кандидат-купувачи ще се изисква да докажат оборот от 500 млн. евро за последните 3 години. От финансовите компании се иска да управляват поне 1 млрд. евро.

Припомняме ви, че в края на февруари председателят на УС на БДЖ Владимир Владимиров прогнозира, че в началото на този ще месец ще излязат оценката, правният анализ и информационният меморандум, с който да се даде старт на процедурата по приватизация. До края на първото шестмесечие на годината би трябвало тя вече да е осъществена.

На продажбата на "Товарни превози" се възлагат големи надежди от страна на правителството. В началото на тази година по време на посещението на премиера Борисов в Германия стана ясно, че с парите от сделката ще бъдат покрити неразплатените задължения на България за мотрисите "Дезиро".

 

Водещи
Всички материали
Най-четени
Aкценти