9 навика на високопродуктивните хора

24.08.2013
по статията работи: Ралица Стоянова
Не вършете 100 неща наведнъж и още полезни съвети за ефективна работа
9 навика на високопродуктивните хора

Независимо къде и какво работите, искате да бъдете възможно най-продуктивни, нали? В ерата на интернет да останете фокусирани в офиса е трудна задача. Струва си обаче, защото продуктивният работен ден носи чувство на удовлетвореност и дори еуфория. Продуктивността обаче не се постига със списък от неща за вършене или пък литри кафе.

От сп. “Форбс” представят 9 навика, които ще увеличат продуктивността ви на работа:

1. “Отрежете” списъка си с неща за вършене наполовина

Вместо да се опитвате да свършите колкото се може повече неща и да “тикнете” всички задачи от списъка си в рамките на 8-часовия работен ден, се съсредоточете върху това, което е осъществимо и съществено.

2. Правете повече почивки

След няколко часа на усилена работа мозъкът ви прегрява и продуктивността се изпарява. Вместо да чакате да достигнете предела на силите си, правете кратки, но чести почивки за хапване, разходка или пък медитация. След това ще сте заредени с нови сили и ще бъдете много по-ефективни.

3. Следвайте правилото 80/20

Едва 20% от нещата, които правите, носят 80% от успехите ви. Игнорирайте останалите - те имат минимален ефект върху общата ви продуктивност. Разделете следващия си проект на стъпки и една по една премахнете тези, които не са съществени, докато стигнете до 20-те процента.

4. Фокусирайте се върху себе си сутрин

Да проверявате мейла и графика си сутрин е “убиец на продуктивността”. По този начин оставяте другите да диктуват вашето време. Започнете деня си с хубава закуска, тренировка или пък преглед на новините. По този начин ще се “заредите” за продуктивен ден.

5. Свършете по-трудните задачи преди обяд

Отметнете най-сложната работа, докато мозъкът ви е свеж. Оставете срещите си за следобяд. Това е правилният начин да разпределяте времето си, за да бъдете продуктивни.

6. Подобрете етика си при писане на имейли

Имейлите, пратени до много получатели, обикновено разсейват и са признак на мързел. Те правят “излишен” шум и дразнят. Ако получите такъв групов мейл, отговаряйте само на този, който го изпраща, а не до всички. Ако мейлът се превърне в чат, тоест с повече от два отговора, значи е време да вдигнете телефона.

7. Не бъркайте продуктивността с мързел

Макар че никой не иска да си признае, чистият мързел е първият фактор за загуба на производителност. Всъщност, някои от методите за спестяване на време като имейлите, за които стана дума по-горе, само разсейват. Фокусирайте се, не мързелувайте.

8. Спрете да правите по 100 неща наведнъж

Смяната на повече от 10 задачи на ден намалява IQ-то ви с 10 пункта. Ще бъдете по-продуктивни, ако отмятате задачите една по една. По-добре свършете 5 неща много добре, отколкото 10 посредствено. Тук важи правилото “по-малкото е повече”.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 25.03   708 г. – Константин е избран за папа. 717 г. – Лъв III е коронясан за византийски император. 1306 г. – Робърт Брус става крал на Шотландия. 1655 г....